הבוץ הטובעני שאוקראינה ורוסיה מתבוססות בו ללא יכולת לנוע כמעט

המערב תלה הרבה תקוות באופנסיבה האוקראינית אודותיה מפמפמים כבר חודשים עם הבטחה שהיא תגרום לעקירת הנוכחות הרוסית "החדשה" על אדמת אוקראינה ואולי ואולי גם תעזור לה להשיב לעצמה את השטחים שאיבדה כבר לפני שנים.

למטרה זאת הקצה המערב מיליארדים רבים ואף שלח , ועדין שולח לשם , כל כלי נשק יורה שהם מצליחים למצוא בשווקי העולם , כולל ממחסני חירום של צבא ארה"ב , כמו אלו הנמצאים בישראל , שאת מחסניהם שם רוקנו עד הפגז האחרון , ואף ביקשו לשאול קצת ממאגרי החירום של צה"ל.

 

אך הולך ומתברר שהתכנון המקורי התמסמס נוכח המציאות המרה…. מלחמת רוסיה אוקראינה הפכה למלחמת חפירות נוסח מלחמת העולם ה1.
אוקראינה יצאה למתקפה בכוח שלא חושב נכון, שבעליל הפך לבלתי יעיל ופחות קטלני ממה שתכננו,  וגם הרוסים התארגנו והפיקו לקחים.
השאלה היא כרגע האם רוסיה תישבר או למערב ימאס מלתת מיליארדים לאוקראינה ואז היא תישבר.

אתם מבינים למה כשישראל יוצאת למלחמה או מבצע צבאי גדול השאיפה לסיימובמהירות האפשרית  הוא השיקול העיקרי וזאת מתוך ידיעהש אחרת לא נקבל סיוע מתאים במקרה של אזילת מלאי בסוגי נשק או תחמושת שונים ( ראה מקרה מלאי הטילים החכמים של מסוקי הקרב שאזלו במהלך מבצע צבאי וישראל נאלצה "לרדת על ארבע" כדי לקבלם מארה"ב שמצדה ניצלה את המצב כדי ללחוץ על ישראל ולקבל "מעשים" שהיא לא תכננה לתת מראש) ועוד לאמריקאים יש מה לנזוף בנו כל הזמן.

האמריקאים גם רואים בעיניים כלות איך חלק מהסיוע נגנב ונמכר בשוק השחור כולל לאוייבים שלהם הכי גרועים כמו איראן או רוסיה או סין.
נחת…. אין לאמריקאים מאוקראינה אבל זאת גם דרך להילחם ולהחליש את הרוסים וגם באותה הזדמנות לבדוק את יעילותם של מערכות נשק ומערכות לאיסוף מודיעין חדישות אותן מפעילה ארה"ב באזורי הקרבות וכן באיסוף מידע מודיעיני אודות מערכות נשק חדישות , שאולי המערב לא היה מודע להן , ורוסיה הפעילה אותן בשדות הקרב.

ארה"ב גם אוספת מידע צבאי רלוונטי שיעזור למדינות נאט"ו להתאים את תורות הקרב שלהן מול רוסיה כאשר יצטרכו להן.

לסיום : לא ניתן כרגע לראות את סיום מלחמת רוסיה- אוקראינה ומי שינצח בסופו של דבר יהיה זה בעל הנשימה הכלכלית והצבאית הארוכה יותר.

 

יש גם לקחת בחשבון שאם רוסיה תקלע ללחץ ותראה שהיא עומדת להפסיד בקרב  הנוכחי ( לא במלחמה ) היא תפעיל , בצורה שלא ניתן לטעות בה, את האופציה הגרעינית שהיא מאיימת אודותיו כבר זמן לא קצר , ותכריח את המערב ללחוץ על אוקראינה להגיע להסדר שיסיים את הקרבות.

לא יהיה סוף טוב למלחמה זאת . המנצח יהיה רק זה שהפסיד הכי פחות.

Situation Map: War on Ukraine | Zoï Environment Network

קרדיט למפה: https://zoinet.org/