כאוס בצבא רוסיה באוקראינה: מפקד חטיבה חוטף מכות לאחר שירה לעבר לוחמים

שכירי חרב ממיליציית וגנר הרוסית תפסו קצין בדרגת סגן אלוף בכוחות הסדירים של צבא רוסיה, במה שנראה כעוד מקרה לחימה פנימית בשורות הכוחות הרוסיים. 

בסרטון משפיל שפרסמה קבוצת וגנר, נראה הקצין שנתפס מודה ב"אשמתו" כי היה שיכור בעת מילוי תפקידו לאחר שירה לכאורה לעבר מכונית של המיליציה.

לפי ה"דיילי מייל ", הקצין השבוי הזדהה כרומן וונוויטין, מפקד חטיבה 72 הרוסית.

וונוויטין, שנראה כי אפו שבור או פצוע, הודה כי "פתח באש על רכב השייך למיליציית וגנר בעודו שיכור", וטען שעשה זאת מתוך "איבה אישית". 

 

מואגנר נמסר כי הירי גרם נזק למשאית אספקה ​​אך אף אחד מחייליו של ואגנר לא נפצע.

 

וונוויטין גם הודה שהוביל קבוצה של עשרה עד 12 חיילים רוסים ש"פירקו" (במכות) את קבוצת התגובה המהירה של וגנר.

האירוע מגיע לאחר הטענות של שכירי החרב לפיהן הצבא הרוסי הסדיר הטמין מול עמדותיהם מוקשים, שכן סרטון וידאו הראה את המומחים שלהם מוציאים מטעני חבלה מהכביש.

שכירי החרב של ואגנר נלחמו למען פוטין באוקראינה וזאת רק זכותם לכבוש את העיר הנצורה בחמוט מידי הכוחות המזוינים של אוקראינה לאחר חודשים של לחימה עקובת מדם, אך נראה שהצלחתם הכעיסה את מפקדי הצבא הרוסי.

ראש חברת וגנר, יבגני פריגוז'ין, האשים בעבר רבים ממפקדי הצבא של פוטין בכך שהורו לכוחותיהם לסגת מעמדותיהם ולהשאיר את לוחמי וגנר ללא הגנה בקווי החזית.

ביום שני, הודיע ​​משרד ההגנה הרוסי כי כוחותיו הגיבו למתקפה אוקראינית רחבת היקף ב-5 גזרות באזור דונייצק, בדרום אוקראינה, בעוד הצבא האוקראיני קרא לכוחותיו לשמור על שתיקה בנוגע למועד התחלת מתקפת הנגד.

משרד ההגנה הרוסי מסר כי אוקראינה פתחה במתקפה שלה באמצעות שישה גדודי חי"ר ממוכן  ושני גדודי טנקים בדרום דונייצק, שם מוסקבה מאמינה זמן רב שאוקראינה תבקש לנתק את השטח שבידי רוסיה.

"בבוקר ה-4 ביוני האויב פתח במתקפה רחבת היקף על חמש גזרות של החזית לכיוון דרום דונייצק", נמסר בהודעת המשרד.

"מטרת האויב הייתה לחדור את קווי הגנתנו מהגזרה הפגיעה ביותר של החזית, על פי אמונתו. האויב לא השיג את מטרותיו ולא הצליח", הוסיף המשרד.

קייב מכינה כבר שבועות מתקפת נגד גדולה, בתקווה להחזיר לעצמה שטחים שאבדו מאז הפלישה הרוסית בפברואר 2022. 

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" בראיון שפורסם בשבת כי הוא מוכן לצאת למתקפת נגד, אך מיתן את הציפיות להצלחה בכך שציין שזה עלול לקחת זמן ולעלות ביוקר.

הוא אמר עוד לעיתון: "אני לא יודע כמה זמן זה ייקח.. למען האמת, זה יכול ללכת לכיוונים אחרים לגמרי. אבל אנחנו נעשה את זה (לתקוף) ואנחנו מוכנים".

מַחֲלוֹקֶת

קרדיט: אוריינט ניוז