מבזקי חדשות ליום 21-7-21. מתעדכן

*- ‏משרד ההגנה הרוסי הודיע, כי ההגנה האווירית הסורית, הצליחה להשמיד 7 טילים שירו מטוסים ישראליים לאתרים בתוך סוריה, ביום שני 19 ביולי.

*- האיראנים באמצעות כוח קודס לא מפסיקים לקדם מיליציות, להתחפר, להתחמש, להיטמע באוכלוסיה סביבנו ולהמיר מדינות לציר השיעי.

המטרה להכין תשתית וליצור טריגר מספיק חזק (כגון אל אקצא) שיגרום לכל ארגוני ההתנגדות (כולל פנימיים) לפעול ביחד מולנו.

בשומר חומות ראינו סוג של "חזרה גנרלית" ובדיקת עמידות מנגנוני ההגנה שלנו, מעין סטרס טסט שבודק אותנו – כולל צפון.

לדעתי, אנחנו צריכים להתמקד ולהגיב חזק -ללא פרופורציה כלפי IRGC וכוח קודס. מערכה מול חיזבאללה עכשיו לא תשרת אותנו כי הלבנונים גם ככה במצב סיעודי, יעצרו אותנו מהר מאוד ולא נגיע להכרעה. (קרדיט: גיל מקבוצת נציב)

*- מומחה לאי-הפצת נשק גרעיני לארי ניסך מהמרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים (CSIS) –

"הסכם שנחתם בעבר בין צפון קוריאה לאיראן ישנו סעיף בהסכם כי צפון קוראה התחייבה להעביר ראשי נפץ גרעיניים לאיראן , נראה לי שצפון קוראה מילאה את התחייבותה על פי ההסכם כנדרש . לצפון קוריאה ולאיראן היו מסלוליי תחבורה חשאיות ימיים ואוויריים. למודיעין האמרקאי היו מעט מאוד אינדיקציות על רשתות אלה. העברת ראשי נפץ גרעיניים מצפון קוריאה לאיראן עברו בהצלחה.

*- ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון מתנגד לסגר נוסף בבריטניה , על פי מחקר שהגיע לשולחנו הוא ממליץ לחלות בקורונה סגולה לאריכות ימים . מעניין מאוד . תוחלת החיים בבריטניה היא 81.26 שנים . הגיל הממוצע של מקרי מוות כתוצאה מנגיף הקורונה עומד על 82.4 שנים .

*- רוסיה מציגה את מערכת ההגנה האווירית החדשה S-500 .

*- הודו רגלה אחר דיפלומטים פקיסטנים,(בניהן ראש ממשלת פקיסטן אימרן חאן ) סינים ואיראנים באמצעות תוכנות ריגול ישראליות.

ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות רגלו אחר מנהיגי לבנון באמצעות התוכנה הישראלית פגסוס . בינהם נשיא לבנון מישל עאון וראש הממשלה לשעבר סעד חרירי, אנשי חיזבאללה ואפילו פוליטיקאים מלבנון,כמו סמיר ג'יגאה .

*- מגזין פורבס פרסם דוח על הגידול המדהים במספר המיליונרים האיראנים, העולה בקנה אחד עם הירידה הכללית ברמות ההכנסה באיראן. לפי המגזין, מספר המיליונרים האיראניים הגיע כעת לכ -250,000, שהם רק שווה ערך ל -0.3% מאוכלוסיית איראן .

*- בהמשך לתקיפה אמש:
שני פיצוצים אדירים התרחשו בסביבת מחנה משמרות המהפכה באזור ג'בל עזאן ומחנה המיליציות של חטיבת אל-בקיר ליד העיירה טל אל-דמאן, דרומית לחלב. התקיפות הביאו להריגתם של 15 חברים ולפציעתם של 11 אחרים, שהועברו לבתי החולים בחאלב על ידי האוגדה הרביעית, אמבולנסים ורכבי כיבוי של המשטר הסורי.  לפי דיווחים הרוגים 3 מחברי פתמיון האפגני, 6 מתנועת אל-נוג'אבה העירקית, 2 מחטיבת אל-בקיר המקומית הנתמכת על ידי איראן וארבעה מחברי הסורים המזוהים עם המיליציות האיראניות.בנוסף ל -8 פצועים מחטיבת אל-בקיר ו -3 מאל-נוג'בה, והרס 8 כלי רכב צבאיים, כלי רכב משוריינים, 3 תותחים ופיצוץ של מחסן נשק באמצע מחנה ג'בל עזאן.
המיליציות האיראניות בחאלב ובשטחה התגייסו לאחר הפיצוץ כדי להעביר את מנהיגיהן למפקדה במרכז העיר חלב, והעבירו נשק כבד לכפרים הסובבים את המחנות, על רקע צפירות תקופתיות במעבדות ההגנה של המשטר הסורי. באל-ספירא. בפשיטה הקודמת, מטוסי הקרב הישראלים תקפו את מפקדת המיליציות האיראניות באזור קיסווה באזור הכפרי של דמשק, והאזור סביב נמל התעופה הבינלאומי של דמשק. ( קרדיט: גיל מקבוצת נציב)

*- צבא לבנון מודיע על מציאת מספר משגרים בדרום המדינה בסביבת העיירה אלקלילה, על אחת מהם נמצאה רקטת גראד 122 מ"מ. ראייה נוספת לכך שארגון פלסטיני עומד מאחורי הירי. עוד מדווח הצבא כי תגובת צה"ל לאירועי הירי בלילה כללה ירי 12 פגזים לעבר מקורות הירי.

*- המצפה הסורי לזכויות אדם בבריטניה – התקיפות הישראליות מכוונות למחסני נשק השייכים לחיזבאללה הנתמכת על ידי איראן ופועלת באזור א-ספירה ליד חלב. עוד נמסר כי בגל התקיפות נשמעו פיצוציי משנה עזים. מצבוריי הנשק נמצאו בתוך עמדות צבאיות סוריות . המתקפה התרחשה ערב עיד אל-אדחה, אחד החגים הקדושים ביותר לאיסלאם. ישראל פתחה במהלך השנים האחרונות במאות תקיפות כנגד יעדים צבאיים הקשורים לאיראן בסוריה . בחודש שעבר, לפי הדיווחים, ישראל ביצעה מתקפה על יעדים במרכז סוריה. ישראל חוששת מההתבססות האיראנית בגבולה הצפוני , היא פגעה שוב ושוב במתקנים ושיירות נשק הקשורות לאיראן המיועדות לחיזבאללה.

*- שירות הביטחון למלחמה בטרור בעיראק הודיע כי סיכל הערב פיגוע טרור שתוכנן על שגרירות ארה"ב בבירה בגדאד ומתקני ממשלה אחרים ערב עיד אל-אדחה. על פי כלי תקשורת, המודיעין העיראקי קיבל דיווחים לפיהם חמושים מתכוונים לתקוף מתקנים ממשלתיים בניהם שגרירות ארה"ב באזור הירוק .

*- שר החוץ המצרי, סאמה שוקרי : " בעקבות פעולות חד צדדיות של אתיופיה אנו עוקבים מקרוב וממתינים להצעות שיוצגו לנו על ידי האיחוד האפריקני, ביקשתי להבהיר לאיחוד האירופי ולהבין כי מי נהר הנילוס הוא עניין קיומי עבור מצרים. מצרים תנקוט בצעדים ובהחלטות הנדרשות בזמן המתאים ותפעל במקביל להשגת יציבות וביטחון אך מצרים נחושה להגן על האינטרסים של העם המצרי ללא כל שאננות . "

*- חיזבאללה לבנון פרסם את ההצהרה הבאה: חיזבאללה מגנה בחריפות את הפצצת הטרור שכוונה לאזרחים עירקים חפים מפשע בעיר סאדר, ערב עיד אל-אדחה המבורך, ובמהלך העלייה לרגל הגדולה של המוסלמים להר ערפאת, והנחיל עשרות חללים ופצועים ביניהם.

חיזבאללה רואה בפעולה פחדנית זו חזרה למדיניות הרצח והפליליות המנוהלת על ידי התקפיר וארגוני הטרור ותומכיהם הבינלאומיים והאזוריים, שאינם עושים אלא לפגוע ולפגוע בעם העירקי הגאה.

התגובה הנחרצת לפשעים ולמזימות אלה היא האחדות והסולידריות של העיראקים ועבודתם הקשה להמשיך ולחסל את הפושעים.

חיזבאללה, המצהיר על סולידריותו עם העם העיראקי האחים, מבקש מאלוהים רחמים על השהידים וריפוי לפצועים, ועל חרפתם ובושתם של אויבי עירק. (קרדיט:גיל)

*- צבא ארה"ב קיבל מטוס לאיסוף מודיעין אלקטרוני חדש.

photo by John Higgins

*- הצי האמריקני מתקרב צעד נוסף לקראת קבלת צי ספינות שטח בלתי אוישות שאמורות להציל חיים ולהגביר את היעילות בשימוש במשימות ימיות.

קרדיט לתמונה: צבא ארה"ב