מחקר: "ארס עכביש" יכול לטפל בהתקפי לב

מחקר חדש שפרסם העיתון הבריטי " האינדפנדנט" הראה כי ניתן להשתמש בארס של אחד העכבישים הקטלניים בעולם בכדי לעזור לאנשים הסובלים מהתקפי לב להתאושש וגם להאריך את חיי הלבבות המשמשים להשתלות.

החוקרים המעורבים במחקר אמרו כי התרופה, שפותחה ממולקולה שנמצאה בארס עכביש –  "فنل ويب", יכולה למנוע נזק ללב שנגרם כתוצאה מהתקף לב.

דווח כי העכבישים הללו נפוצים במזרח אוסטרליה, הם טורפים ובונים רשתות סביב מאורותיהם ומחכים שטרפם ילכד בהן, וארסם יכול להרוג בני אדם.

המחקר נערך על ידי צוות שהוביל פרופסור פיטר מקדונלד ממכון ויקטור צ'אנג בלב בסידני, ניו סאות' ויילס, וד"ר נתן בלבאנט ופרופסור גלן קינג מאוניברסיטת קווינסלנד בבריסביין.

פרופ' מקדונלד אמר: "לא רק שזה יעזור למאות אלפי האנשים הסובלים מהתקפי לב בכל שנה ברחבי העולם, אלא זה גם יכול להגדיל את מספר הלבבות הנתרמים ואיכותם, ולתת תקווה למי שמחכה ברשימת ההשתלות".

ד"ר בלבנט אמר כי התרופה פועלת על ידי כיבוי 'סיגנל המוות' שנשלח מהלב בעקבות התקף. "לאחר התקף לב, זרימת הדם ללב פוחתת, מה שמוביל למחסור בחמצן בשריר הלב", הסביר.

הוא הוסיף, "המחסור בחמצן גורם לסביבת התאים להיות חומצית וזה גורם לאות לתאי הלב למות, ולמרות עשרות שנים של מחקר, איש לא הצליח לפתח תרופה שעוצרת את אות המוות הזה בתאי לב ומחלות לב הן עדיין הגורם העיקרי למוות בעולם.

دراسة: دواء "سم العنكبوت" يمكن أن يعالج الأزمة القلبية - Voice of Lebanon -  صوت لبنان