קרבות אוויר בעתיד … מזל"טים עם יכולות על אנושיות

Farfesh.com | موقع فرفش - معارك المستقبل.. طائرات "درون" بقدرات خارقة

ב- 24 ביוני טס מזל"ט באורך 44 מטר מעל קליפורניה, מה שמשקף את הצלחתו של ניסוי חדש בתכנית "Skyburg Vanguard" למזל"טים, היכול ללוות מטוסי קרב בשדה הקרב, לבצע משימות מסוכנות, ואולי להוביל קרבות – כך מדווח אתר החדשות "קול לבנון". 

הטיסה נמשכה שעתיים וחצי באמצעות כטב"מ "MQ-20 Avenger" המיוצר על ידי "ג'נרל אטומיקס" ואורך כנפיו 76 מטר.

זאת טיסת הניסוי השניה של תוכנית "Skyburg Vanguard", לאחר שטיסת הניסוי הראשונה התקיימה בסוף אפריל, עם מטוס קטן יותר מתוצרת חברת "Kratos".

תוכנית Skyborg נועדה לאפשר לחיל האוויר האמריקני להפעיל ולתחזק כלי טייס בעלות נמוכה שיכולים לפגוע ביריבים בפעולה מהירה ונחרצת בסביבה רוויית אתגרים.

שלוש חברות, בואינג, General Atomics ו- Kratos, עובדות בימים אלה על פיתוח כלי טייס לתוכנית "סקייבורג" של חיל האוויר האמריקני.

الولايات المتحدة تختبر سكايبورغ، طائرة مقاتلة من طراز الذكاء الاصطناعي بدون  طيار

משימות ייחודיות

כלי טייס שטסים באמצעות תוכנית Skyborg מסוגלים לזהות איומים כלפיהם, כמו גם לזהות מבני מטוסים מאוישים באוויר ובקרקע, כמו גם ביכולתם לפקח ולהעריך סיכונים, ולמצוא פתרונות לתקוף או לנטרל איומים.

אחת המשימות העיקריות של מזל"טי סקייבורג היא לאסוף מידע ולהעבירו לטייסים.

מומחים צבאיים מאמינים כי תוכנית "סקייבורג" מאפשרת למזל"טים לבצע משימות ייחודיות ושונות, כמו אלה שמבוצע על ידי כלי טייס עם טייס אנושי, מכיוון שהם הולכים בראש כוח התקיפה , מה שאומר שכלי הטייס הלא מאוייש יטוס לפני מטוסים מאוישים וינתח את האיומים של אזור המטרה.

כלי טייס מסוג זה יכולים גם לספק יכולות נשק נוספות, על ידי פריסת טילים או פצצות, ויכול גם לבצע "לוחמה אלקטרונית שיתופית" על ידי חסימת אותות אלקטרוניים המגיעים ממכשירי האויב.

לדברי מומחים, מזל"ט מסוג זה יהיה זול יותר ממטוסי קרב קונבנציונליים, ומכיוון שהם אינם נושאים אנשים על הסיפון, ניתן יהיה להקריב אותם מהר יותר במצבים מסוכנים.

כלי הטייס החדשים אמורים לטוס לצד מטוסי קרב טקטיים כמו ה- F-35 ו- F-15EX ולבצע משימות מסוכנות עבור הטייסים האנושיים.