ווייטנאם: התגלה זן חדש של קורונה ה-"מתפשט מהר יותר"

שר הבריאות הווייטנאמי נגווין תאן לואונג אמר ביום שבת כי וייטנאם גילתה סוג חדש של נגיף הקורונה, תערובת של שני הזנים שנמצאו לראשונה בהודו ובבריטניה.

לונג הסביר כי מדענים בחנו את ההרכב הגנטי של הנגיף שהדביק כמה חולים חדשים וגילו את הגרסה החדשה של הנגיף. הוא הוסיף כי בדיקות מעבדה מצביעות על כך שהנגיף עשוי להתפשט בקלות רבה יותר מזני הנגיף האחרים.

וירוסים לעיתים קרובות מפתחים שינויים גנטיים קטנים ככל שהם מתרבים, וסוגים חדשים של נגיף הקורונה נצפו מאז שהתגלה לראשונה בסין בסוף 2019.

ארגון הבריאות העולמי פירט ארבעה זנים עולמיים מדאיגים; שני המינים הראשונים שנמצאו בבריטניה ובהודו, כמו גם שני הזנים שהתגלו בדרום אפריקה וברזיל.

לונג אמר כי הגרסה החדשה עשויה להיות אחראית להתפרצות האחרונה בווייטנאם, שהתפשטה ל -30 מתוך 63 המחוזות במדינה.

בתחילה, וייטנאם זכתה להצלחה יוצאת מן הכלל במאבק בנגיף. בתחילת מאי היא רשמה מעט יותר מ -3,100 מקרים מאושרים ו -35 מקרי מוות מאז תחילת המגיפה.

אך בשבועות האחרונים אישרה וייטנאם יותר מ -3,500 מקרים חדשים ו -12 מקרי מוות, מה שהביא למספר ההרוגים הכולל במדינה ל -47.

רוב הנדבקים החדשים התגלו בבאק נין ובאק ג'יאנג, שני מחוזות עמוסים באזורי תעשייה שבהם מאות אלפי אנשים עובדים בחברות גדולות, כולל סמסונג וקנון.

למרות תקנות בריאות מחמירות, חברה בבאק ג'יאנג גילתה כי 20 אחוזים מ -4,800 עובדיה חלו בקורונה.

ממשרד הבריאות נמסר כי בהו צ'י מין סיטי, העיר הגדולה במדינה עם אוכלוסייה של 9 מיליון, 85 אנשים נבדקו חיוביים לאחר שהתכנסו בכנסייה פרוטסטנטית. המתפללים קראו מזמורים בזמן שישבו אחד ליד השני בלי להשתמש במסכות או לנקוט באמצעי זהירות אחרים.

מאז, וייטנאם אסרה על כל אירועי הדת בפריסה ארצית. בערים הגדולות אסרו הרשויות על התכנסויות גדולות וסגרו פארקים ציבוריים ועסקים שאינם חיוניים, כולל מועדונים וספא.

וייטנאם חיסנה עד כה מיליון אנשים בחיסוני אסטרה-זנקה. ובשבוע שעבר היא סיכמה עם פייזר לקנות 30 מיליון מנות, המתוכננות למסירה ברבעון השלישי והרביעי השנה.

כמו כן היא מנהלת שיחות עם מודרנה בכדי לתת לה מספיק מנות לחיסון של 80 אחוזים מ -96 מיליון תושביה.

سر السلالة الجديدة من كورونا.. تلتصق بالخلايا كالظل!