הבחירות למועצה המחוקקת בהונג קונג שנדחו מהשנה שעברה יתקיימו בדצמבר

מושלת הונג קונג, קארי לאם, הכריזה היום כי הבחירות הכלליות למועצה המחוקקת שנדחו מהשנה שעברה צפויות להתקיים בדצמבר הקרוב. מחר תוגש למחוקקים הצעת החוק לביצוע הרפורמות בשיטת הבחירות שיחזקו את השליטה הסינית במושבה הבריטית לשעבר, בהמשך לאישור בקונגרס הלאומי הסיני לפני כשבועיים

במסיבת עיתונאים שקיימה היום לאם להצגתה של "הצעת החוק לשיפור מערכת הבחירות", היא ציינה כי ההצבעה למועצה המחוקקת, שהייתה אמורה להתקיים ביוני אשתקד, תתקיים ב-19 בדצמבר, בעוד הבחירות לראש המועצה המנהלת צפויות להתקיים ב-27 במרץ 2022.

הצעת החוק, שמשתרעת על פני 765 עמודים, נועדה להסדיר את התיקונים שאושרו בקונגרס העממי הלאומי של סין בסוף החודש שעבר. בין השאר, נקבע כי חמשת מחוזות הבחירה הקיימים יפוצלו לעשרה מחוזות שבכל אחד מהם ייבחרו שני צירים ל-90 מושבי המועצה המחוקקת.

40 מושבים נוספים ייבחרו בהצבעה של 1,500 חברי ועדת הבחירות שתורכב מחברים במגזרים מקצועיים שונים וב"קבוצות פטריוטיות", ו-30 המושבים הנותרים ייבחרו על ידי קבוצות אינטרס מיוחדות במגזרים שונים, ואליהם יצטרפו גם נציגי הונג קונג בקונגרס הלאומי, במועצה המייעצת הפוליטית ובגופים לאומיים נוספים.

ועדה מיוחדת תבחן את המועמדים על מנת להבטיח כי הם "פטריוטים". בין חברי הוועדה עשויים להיות "נציגים של החברה", אולם לאם ציינה כי ייתכן שהם יצטרכו לקבל אישור של הממשלה המרכזית בבייג'ינג מאחר שייחשפו למידע רגיש של ביטחון לאומי.

בנוסף, המועצה המחוקקת צפויה לאשר שינויים בתקנות שנוגעות לפגיעה בטוהר הבחירות, הבולט שבהם קובע כי קריאה למצביעים לשים פתק לבן או להשחית פתקי הצבעה תהיה עבירה פלילית עם עונש של עד שלוש שנות מאסר. הרשויות ציינו כי התיקון נועד למנוע הישנות מקרים של ניסיונות לשבש את ההצבעה, כפי שהיה בבחירות המקומיות ב-2019 כאשר ברשתות החברתיות פורסמה קריאה לקחת תעודות זיהוי ממצביעים קשישים כדי שלא יוכלו להשתתף בבחירות.

Will Hong Kong's Election Results Make a Difference? | theTrumpet.com

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי