משרד החוץ האמריקני: חיזבאללה תומך בשחיתות בלבנון

שר החוץ האמריקני לעניינים פוליטיים, דייוויד היל, הדגיש את "מחויבותה של אמריקה לתמוך בלבנון", והדגיש כי "העם הלבנוני סובל מכיוון שמנהיגיו נכשלו בהתחייבויותיהם ובפתרון הבעיות הכלכליות."

לאחר פגישתו עם נשיא לבנון מישל עאון, אמר היל כי הגיע הזמן להקים ממשלה בלבנון וליישם רפורמות מקיפות. "הלבנונים סובלים מכיוון שמנהיגיהם מעמידים את האינטרסים שלהם במקום הראשון."

היל מאמין שיש היום הזדמנות להקים ממשלה המסוגלת לעצור את ההתמוטטות, לבצע רפורמות ולקבל תמיכה אמריקאית. הוא המשיך, "מי שממשיך לחסום את ההתקדמות בסדר היום הרפורמי בלבנון מסכן את מערכת היחסים שלהם איתנו ועם השותפים שלנו וחושף את עצמו לאמצעי ענישה".

הוא ציין כי וושינגטון מוכנה להקל על המשא ומתן בין לבנון לישראל בקביעת גבולות הים, אשר יביא תועלת כלכלית למשבר לבנון.

היל הדגיש כי איראן מתדלקת ומממנת את חיזבאללה, שמאתגר את המדינה ומערער את יציבות החיים הפוליטיים. "חיזבאללה צובר נשק מסוכן, מבריח ותומך בשחיתות, מה שמערער את מוסדות המדינה", אמר.

משרד החוץ האמריקני הודיע  כי ישלח פקיד בכיר ללבנון כדי להביע את "דאגתו" של הממשל האמריקני מהמצב הפוליטי והחברתי המידרדר במדינה. בהצהרה נאמר כי היל "ידגיש את החששות של ארצות הברית מהתנאים החברתיים והכלכליים המידרדרים ברחבי המדינה, ואת המבוי הסתום הפוליטי שתורם להידרדרות במצב זה."

"היל ילחץ על גורמים לבנוניים ומנהיגי המפלגות לשתף פעולה ולהקים ממשלה המסוגלת ומחויבת ליישם רפורמות כלכליות ומנהליות", נכתב בהודעת המשרד.

Lebanon's political system leads to paralysis and corruption | The Economist