המסר המהדהד שהעבירה ישראל לאיראן בתקיפת שדה התעופה דמשק בנ"ל

בלילה שבין ה-3 ל-4 בחודש פברואר , תקפה ישראל, כך על פי מקורות זרים , מטרות איראניות ושל החיזבאללה באזור דמשק , באזור מחוז קונייטרה ובאזור מחוז דרעא שבדרום המדינה.

כעבור כמה ימים התפרסם תצלום אוויר בו נראה מבנה טייסת בתוך שדה התעופה הבין לאומי של דמשק שהושמד בתקיפה באותו לילה.

מיקומו של אותו מבנה טייסת שהופלל והושמד ומהותו פורטו בכתבה הבאה:

אלא שתמונות שפורסמו באתרים ערביים הראו ,יחד עם הפגיעה במבנה בשדה התעופה הבין לאומי של דמשק,  עוד 2 אתרים שנפגעו ,אך לא ניתן היה להבחין בנזק מהותי, מה שהיקשה עוד יותר להעריך מה בדיוק קרה ובאיזה תחמושת הם הותקפו, ובעיקר למה התקיפה הייתה דווקא שם ?

הפרשן הצבאי של האתר מדגיש כי החימושים שנורו לעבר המסלולים היו מדוייקים מאוד, אחד ליד השני, וכי כל אחד עשה מכתש בקוטר כ-8 מטרים , נזק קל בלבד שניתן לתקנו במהירות.

מה שעלה באתר חדשות ערבי:

עכשיו בואו נביט בנקודות העניין שלצורך ההסבר שיבוא מוספרו בהתאם: 

הפרשן הצבאי של האתר נציב. נט – גיא א. מעריך כדלקמן:

במקביל לתקיפת מבנה הטייסת (עיגול אדום מספר 3) עליו דיווחנו אחרי התקיפה, בחינה מחודשת של מצב המסלולים מעלה כי גם המסלולים בשדה התעופה נפגעו אך באמצעות חימוש קטן.

כשתוקפים מסלול על מנת להשבית אותו משתמשים בפצצות גדולות יותר ומנסים לפגוע במרכז המסלול או בצומת מסלולים.

בתקיפה המדוברת התוצאה, בשדה התעופה הבין לאומי של דמשק, נראית עבודה של פצצות קטנות ומדוייקות מאוד.

הפגיעות היו במסלול הנחיתה 05 (עיגול אדום מספר 1) ובמסלול ההסעה לכיוון רחבת הפריקה בחלק הצבאי של השדה (עיגול אדום מספר 2).

אז מה הייתה המטרה מאחורי התקיפה ב-2 נקודות אלו ? ומה היה המסר שישראל רצתה להעביר הן לאיראנים והן לסורים בסוג זה של תקיפה ?

הפרשן הצבאי של האתר חושב כי בתקיפות אלו ישראל שולחת מסר ברור לאיראנים ולסורים  לאמור " אל תמשיכו בציר ההעברות האווירי שאתם ממשיכים ,למרות כל התקיפות שלנו, לעשות , או שנשקול אפשרות בפעם הבאה להוציא את המסלולים בשדה התעופה מפעולה".

כמו שזה נראה, לאור הדברים הנ"ל , אמצעי התקשורת העולמיים לא הצליחו לדווח על "העברת המסר" הלא קטלנית הזאת אך האיראנים ומשטר אסד קלטו זאת היטב.

אפשר להניח כי את תמצית המסר, כמו גם את תמצית מתווה התקיפה ,  העביר ראש ממשלת ישראל לנשיא הרוסי פוטין בשיחתם הטלפונית האחרונה, זמן קצר לפני התקיפה ,שבוודאי הדהד אותו, גם בנפרד, באוזני האיראנים.

האם יפנימו זאת או שיהמרו על גורלו של שדה התעופה הבין לאומי של דמשק ? ימים יגידו!!