מבזקי חדשות ליום 10-2-2021 . מתעדכן

*- ידלין: ״״ההערכה שאיראן יכולה להגיע לפצצה גרעינית ראשונה "תוך שנתיים מהחלטה", היא הערכה מקילה. מומלץ להניח זמן קצר יותר״.

*- על פי הערכת אמ"ן: חיזבאללה מעוניין ליזום הסלמה מוגבלת למשך יומיים-שלושה, במתווה המזכיר את סבבי הלחימה ברצועת עזה. עצם הפרסום, לדעתנו, עלול לייצר תחושה בצד השני, בעצם הגדרת האיום כ"הסלמה מוגבלת" בדומה למציאות בעזה. בעזה אין הסלמה מוגבלת יש סבבי הסלמה לא מוגבלים.

‏באמ"ן מזהים את הכוונה של החיזבאללה בשבועות האחרונים. יתכן והאינדיקציות מתייחסות להסלמה במרחב האווירי. (אינטלי טיימס)

*-טורקיה הודיעה כי היא פתוחה למו"מ לגבי שימוש במערכת S400 של רוסיה אם תקבל נשק אמריקאי מתקדם.

*- דיווח סורי: טיסה אינטנסיבית של מטוסי קרב ישראליים במרחב האווירי מול אגן הירמוך ועמק רקד באזור הכפרי של מחוז  דארעא המשיק לגבול ירדן, ושיגור פצצות תאורה באזור.

*- רשת אל חאדת' מצטטת את משרד החוץ של ארצות הברית:

"נפעל למנוע מאיראן להעביר את הטילים שלה למדינות אחרות"

"נמנע מאיראן לפתח את מערכת הטילים שלה"

"הצהרות איראן בדבר כוונתה להשיג פצצה גרעינית מדאיגות מאוד."

*- חמושים לא מזוהים פתחו במתקפה, הבוקר, יום שלישי, כשהם תוקפים אתר של המיליצייה האפגנית –  "פטמיון", המזוהה עם המיליציה האיראנית, ליד פלמירה, מזרחית לחומס.

בהתקפה נורו פצצות "RPGs" לעבר כלי רכב צבאיים של המיליציה ליד הכפר אל-אולאיה, דרומית לפלמירה.
המארב הביא להריגת שני אנשי מיליציה ופציעתם של חמישה אחרים, שהועברו זמן קצר לאחר מכן לבית החולים הצבאי תדמור. מודיעין חיל האוויר הסורי, שנמצא בעיירה אולאיה, שלח תגבור למקום לאחר הפיגוע.

העיר פלמירה הייתה עדה למעצרם של כמה גורמים מההגנה הלאומית המקומית על ידי מיליציות איראניות, לאחר שרכב צבאי של משמר המהפכה האיראני הותקף בתוך העיר, שם הואשמה המיליציה , הנאמנה לרוסים , כאחראים לתקיפה.

המיליציות האיראניות הותקפו באזור פלמירה ובשטחה, במהלך הימים האחרונים, על רקע התחרות בין הרוסים לאיראנים להשגת השפעה עליו.

*- דיווחים על נוכחותו של קאני, מפקד כוח קודס, בנג'ף שהעיראק.

*- צבא לבנון: בין השעות 23:01-22:40, שני רחפנים של צה"ל נכנסו למרחב האווירי שלנו באזור העיירות וזאני ועדייסה לעומק של כ-200 מטרים – ואז שבו בחזרה לישראל.

*- דובר צה"ל: תרגיל ״סערת ברקים״ לשיפור מוכנות כוחות צה״ל לימי קרב בגבול לבנון ייפתח היום.

תרגיל ״סערת ברקים״ יחל היום (ג') בגזרת גבול לבנון ויסתיים מחר (ד') בשעות אחר הצהריים.
התרגיל נועד לשפר את מוכנות כוחות צה״ל של פיקוד הצפון בגבול, ובמסגרתו תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון וכלי רכב, יישמעו הדי פיצוצים במרחב וכן ייפרסו מחסומים במספר צירים במרחב הגבול. לא תתבצע חסימת צירים בפועל.

*- פיצוצים עצומים עקב תקיפות טילים על משרפות זיקוק נפט בלתי חוקיות השייכות לחמושים בטורקיה בכפר טרהין באזור הכפרי של אל-באב, מזרחית לחלב, וגרמו לשריפות ענק ולנפגעים בקרב החמושים, לצד נזק חומרי גדול.

*- ירי רקטות אינטנסיבי | כוחות המשטר מפגיזים אזורים בסאהל אל-ראב במערב מחוז חמה, ואזורים בג'בל אל-זאוויה בדרום אידליב • המצפה הסורי לזכויות אדם.

*- לבנון: חיסול לוקמאן סלים שבוצע ככל הנראה על ידי חיזבאללה ממשיך להסעיר את לבנון.
אמש בשעות הלילה רשת MTV שגרמה לסערה בתחילת השבוע, מטילה פצצה נוספת.

העיתונאית והתחקירנית הלבנונית, דימא צאדק (מוכרת עקב דעותיה הנחרצות נגד חיזבאללה) חושפת בשידור חי באולפן החדשות כי חיזבאללה הוא שרצח את לוקמאן סלים.

צאדק השיעית שמתגוררת בדרום לבנון לחלוטין מעמידה את עצמה בסכנה דומה לזו שבה נמצא כל עיתונאי לבנוני המתנגד לחיזבאללה. (קרדיט : עולם החדשות בטלגרם)