בכיר עיראקי חושף את הרקע מאחורי המסע האחרון של סולימני שבמהלכו חוסל

 "האדי אל-אמירי", ראש הקואליציה "אל-פתח" במיליציית אלחשד אלשעבי הנאמנה לאיראן בראיון עם "BBC בפרסית" חושף את הרקע  לרצח סלימאני ואל-מוהנדיס בשדה התעופה של בגדד בתחילת שנת 2020 

ב -31 בדצמבר, אמר אבו מהדי, כי חג'ג 'קאסים אמור לנסוע מחר לעיראק. התנגדתי ושלחתי את ההודעה שלא נכון לו להגיע לעירק במצב קריטי זה, במיוחד לאחר המעשה של ארצות הברית, שהפציץ את כוחות הגיוס בגבול סוריה.
אני מאמין שהאמריקנים תכננו במשך זמן רב להתנקש בחאג 'קאסים ובאבו מהדי, וההתקפה על שגרירותם הייתה רק תירוץ. אנו יודעים כיצד מתבצעות פעולות החיסול; זה דורש תכנון לטווח ארוך.
הזהרנו את חג'ג 'קאסים פעמים רבות, אך הוא האמין שהאמריקאים עושים הכל כדי להתנקש בחייו באיראן; מסיבה זו הוא היה זהיר בתוך איראן ושמר על שיקולי ביטחון.
🔹️ הייתי בטוח שחאג 'קאסים, לאחר שקיבל את המסר שלי , בדבר סכנת בואו לעירק, שינה את דעתו לגבי נסיעה זו, ונסע רק ללבנון וסוריה; אבל אז גילינו שכנראה ראש הממשלה דאז, עאדל עבדול-מהדי, יצר איתו קשר ואמר שיש לו סוד לחלוק איתו. מסיבה זו, חאג 'קאסים שינה את דעתו והגיע לעירק מסוריה.
🔹️ השהיד סולימאני הגיע בהזמנתו של עאדל עבדול מהדי כדי לברר ולשאול אותו על נושא הפגישה הזו. למיטב הבנתי, סולימאני בא להפחית את המתיחות עם ארצות הברית, ולא לפתוח במבצע נגדם. אם הוא היה רוצה לארגן מבצע כל שהוא, לא היה צריך להגיע לעירק. ניתן להוביל את המבצע גם מלבנון, סוריה או איראן.
הערת הכותב : אם אכן  עאדל עבדו אלמהדי, שהזמין את סולימני לעיראק , ולכאורנה שיתף פעולה בחיסולו של סולימני אזיי נשאלת השאלה מדוע עאדל עבדול הדי עודנו בחיים ?
מקור – חדשות חזית ההתנגדות – @akhbarJM |

האדי אלמירי עם הגנרל סולימני – חברים ? 

Hadi Al Amiri - Alchetron, The Free Social Encyclopedia

קרדיט : עמרם אלמליח מקבוצת נציב 

כתבה נוספת באותו נושא :