במסגרת "פסטיבל סולימאני" קריאה בפרלמנט האיראני להגדיל תקציב כוח קודס

כמו מקהלה מתוזמרת היטב לכל אחד המערך הפוליטי האיראני יש תפקיד מוגדר.

חברי הפרלמנט האיראנים מפגינים דעות לעומתיות מול ארה"ב , בהוראה מלמעלה , אבל השפעתם על המצב האמיתי שואף לאפס. תפקידם להוציא קולות מגרונם – אך אף אחד לא מתחשב ברעש שהם עושים.

במסגרת "פסטיבל סולימאני", חברי פרלמנט איראנים קראו להעניק מימון נוסף ל"כוח אלקודס" של משמרות המהפכה, מהכנסות שיושגו מייצוא סחורות לעיראק וכן ממיסים שייגבו מיבוא סחורות אמריקאיות. התוכנית הפרלמנטרית הזו הוצגה כחלק מהתגובה לחיסולו של קאסם סולימאני, מפקד כוח אלקודס לשעבר ונראה שזה עוד צעד דקלרטיבי ומתריס מאחר שמשמרות המהפכה לא ממש צריכים את האישור של חברי הפרלמנט להגדלת התקציב. .

בכל מקרה, התוכנית היא להקצות לכוח אלקודס 1% מהכנסות ייצוא המגזר הציבורי לעיראק. על פי מקורות בטהראן, הייצוא האיראני שאינו נפט לעיראק בשבעת החודשים הראשונים של השנה הפרסית (התחילה במרץ) הסתכם בכ -5 מיליארד דולר, אם כי לא נמסרו פרטים לגבי התפלגות הייצוא של המגזר הפרטי או הממשלתי.

סעיף אחר של תכנית המחוקקים לתמיכה בכוח אלקודס מציע הקצאה של 30% מערך הסחורות המיובאות מארה"ב כולל סימני מסחר נלווים משם וזאת כדי לממן פעילויות הקשורות להנצחת סולימאני.

בינואר 2020, ימים לאחר החיסול, אישר הפרלמנט האיראני בצעד סמלי הגדלת תקציבו של כוח אלקודס ב -200 מיליון יורו. חשוב לציין כי באיראן אין גוף ציבורי המפקח על תקציב משמרות המהפכה שמעולם לא פורסם. התוכנית של המחוקקים לא הזכירה דרכים ליישום ההצעות אך היא נותנת לממשלת איראן פרק זמן של חודשיים עד שנה ליישומן לאחר אישורה.

 

קרדיט: אתר הטלגרם דורון פסקין