חלק מתכנית ההונאה ערב חיסולו של סולימני? שיחה בין טראמפ לר"מ עיראק

אתר חדשות לבנוני מדווח כי ראש ממשלת עירק לשעבר עאדל עבדול-מהדי חשף את תוכן השיחה שקיבל מנשיא ארה"ב דונלד טראמפ יומיים לפני רצח מפקד כוח קודס , הגנרל קאסם סלימאני.

בראיון שהעניק במהלך סרט תיעודי, אמר עבדול מהדי כי "טראמפ התקשר אליי בערב ראש השנה שעבר בסביבות השעה תשע ,שעון בגדאד, והודה לנו שסיכלנו את ההתקפות על השגרירות האמריקאית ושאל אותי אם אלה עירקים או איראנים, אז אמרתי לו שמדובר בעירקים המתנגדים להתקפות האוויר האמריקניות נגד המיליציות השיעיות בגבול עם סוריה. "

Iraqi parliament votes for plan to end US troop presence | The National

"האמריקנים לא מכירים את האיראנים היטב, אבל העיראקים הם אלה שמכירים אותם היטב", אמר וציטט את טראמפ.

עבדול-מהדי ציין כי אמר לטראמפ: "האיראנים אומרים שהם לא רוצים מלחמה, וכך גם אמריקה. כמו כן האמריקאים הציעו לו לנהל משא ומתן ישיר עם האיראנים, או להגיע להסכמות שבשתיקה, כפי שקורה מאז 2003. ”
ראש ממשלת עירק המשיך: "טראמפ אמר לי שאתה יודע לנהל משא ומתן היטב . מה שאתה יכול לעשות בעניין זה, אנחנו מוכנים לכך."

לדברי עבדול-מהדי, סולימאני הגיע לעיראק כדי לנהל משא ומתן, כי זה מה שהוא האמין שיקרה בפגישה של ה-3 בינואר 2020.

עבדול-מהדי הוסיף, "היה אישור והזמנה רשמית לשאהיד סולימאני להגיע לעירק כדי לנהל משא ומתן. פעולת החיסול לא תוכננה תוך יום-יומיים; זה בטח לא הוחלט זמן קצר לפני כן".

הערה: מתוך דברי ראש ממשלת עיראק לשעבר ניתן להבין כי הנשיא טראמפ יזם את השיחה כדי להשיג אישור, מהדרג העיראקי הבכיר ביותר, שהסולימני לא שינה בינתיים את תוכניותיו וכי הוא יופיע במתוכנן בשעה המשוערת לשדה התעופה של בגדד , מה שיאפשר להוציא לפועל את תכנית החיסול האמריקאית .

U.S. Strike Ordered by Trump Kills Key Iranian Military Leader in Baghdad - WSJ