מבזקי חדשות ליום 1-1-2021. מתעדכן

*- נוכחות של מטוסי סיור / מטוסי קרב של צרפת FAF, איטליה ITAF, בריטניה RAF ו ספרד SAF ב עירק ו המפרץ הפרסי לצד חיל האוויר האמריקני USAF בדמות קואליציה עולמית נגד כל תנועה הרסנית של המשטר האיראני באזור, כנראה שיש מידע מוצק שאיראן עומדת לנקום בצורה קשה, או שהתקיפה בשדה התעופה בעדן שבתימן, הגדישה את הסאה לטירור של איראן , כמובן אם הידיעה נכונה של הקואליציה העולמית.

*- צעד נדיר, ארצות הברית וישראל הצביעו נגד תקציב האו"ם בגלל כוונת האו"ם לתקצב אירוע בכיר לציון 20 שנה ל'וועידת דרבן 'שתקפה את ישראל ולגיטימיות לקיומה.

*- 7  מחיילי פוג' -47 של מיליציית משמרות המהפכה האיראני נהרגו, כולל קצין איראני ולוחמים סורים ועיראקים ממארב שערכו אלמונים באזור החגורה הירוקה ליד העיר אלבו כמאל, מזרחית לדיר א-זור.

*- רשת "CNN" האמריקאית מדווחת כי היום, חמישי, מר כריסטופר מילר, ממלא מקום שר ההגנה האמריקני, החליט אתמול למשוך את נושאת המטוסים מהמפרץ ולמקם אותה מחוץ לאזור. ההחלטה התקבלה כדיי להגן על הספינה בעקבות המתיחות במפרץ והאפשרות להסלמה עם איראן .

*- מקור אופוזיציה סורי: העלאווים על החוף במערב נותנים את הקואורדינטות של האתרים האיראניים לישראלים, אתמול איראן הגיבה בפיגוע אוטובוס החיילים של הצבא הסורי.

*- מנהיג החותים עבדול-מאליק באדר דין אל-חות'י באיום לעבר ישראל בעברית( בלי שגיאות):

*- גם ראש המודיעין של תימן – האלוף עבדאללה אל-חאכם ראש אגף המודיעין התימני באיומים על ישראל :

*- בשדה התעופה בבגדאד הוקמה אנדרטה לזכר גנרל קאסם סלימאני ואבו מהדי אל-מוהנדס וחבריהם. שרידי המכונית בה שהו הועברו לאנדרטה זו.

*- אל-ערביה: ביקורו של סיסי בבגדאד נדחה בשל ההתפתחויות האחרונות בעיראק.

*- הפוליטיקאי העיראקי עזאת שבנדר : אם המידע של CNN על המלצת ארה"ב למשרד החוץ המצרי לדחות את ביקורו של הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי בעירק הוא נכון, המשמעות היא שתתקיים תקיפה אמריקאית קרובה נגד יעדים רבים בעירק.

*- ממשלת אירלנד מודה: נגיף הקורונה לא קיים.

לאחר חודשיים שבהם תושבי אירלנד דורשים מהממשלה הוכחה מדעית לקיומו של נגיף הקורונה, סוף סוף הודתה הממשלה כי אין לה שום הוכחה לקיומו של הנגיף. הם לא יכולים להראות אותו מבודד במעבדה. כי הוא לא קיים. האם מדינות אחרות יאלצו גם הן להודות בהמשך לאירלנד כי הקורונה היא תרמית?

״פעלנו בדרך משפטית״ מספרים העותרים ״ודרשנו שיספקו לנו ראיות שנגיף הקורונה אכן קיים.
בלי קשר ובנוסף דרשנו שיוכיחו לנו שלסגרים יש השפעה כלשהי, שמסכות הפנים לא גורמות למחלות ללובשים אותן ושהן אחת יעילות כנגד וירוסים, או שהריחוק עוזר. לא קיבלנו כל מידע מדעי או בריאותי שמוכיח דבר מכל זה״. אומרים העותרים.

*- שר החוץ האיראני זריף – קבלנו מידע מעיראק שארה"ב מתכננת מזימה/עילה למלחמה ,במקום לבזבז את הכסף שלהם על שליחת מפציצים והכנות למלחמה שיתעסקו במלחמה עם הקוביד 19, איננו מחפשים מלחמה אך אם תכפה עליינו כזאת נדע להגן על עצמנו .

*- פיצוץ בשיירה הצבאית של האמריקאים סמוך למעבר הגבול ג'רישאן בין עירק לכווית.

*- פחד מנקמה לא יעזוב את האמריקנים.כך אמר עמיר מוסאווי, אלוף פיקוד צבא הרפובליקה האסלאמית של איראן: . לא נסענו לסוריה כדי לפתוח את המדינה ולהשתמש בשלל אותה מדינה. לא הלכנו לשם לשנות את השלטון ולפעול נגד האנשים שם.
אנו נסענו לשם בהזמנה, ובקשתם הרשמית של תושבי אותה מדינה, ולהגן על העם המדוכא בסוריה כנגד קבוצת טרוריסטים פראיים.( מה עם המדוכאים באיראן ?)
פחד מנקמה לא ישאיר את האמריקנים, ןאת הציונים ואת אלה שליוו אותם ופעלו בשמם.
מטרת האמריקנים והמשטר הציוני היא, לחסל את מורשתו של סלימאני. שמטרתו הייתה להפיל את מערכת השליטה של האמריקאים מהעולם, ולהאיץ את קריסת המשטר הציוני.

*- כוח קודס: שלושה צוותים מיוחדים הוקמו בעיראק, סוריה ולבנון לביצוע חקירות הקשורות להתנקשות בסולימאני ומלוויו.

*- רוחאני באיום חריג רומז למותו של טראמפ: "בשבועות הקרובים טראמפ לא יודח רק מהנשיאות, אלא מהחיים".

*- עיתונאית גרמניה "אולריקה גרוט": "אנו רואים בדאעש, טורקיה ופוטין איומים על אירופה מבחוץ, ואנו רואים בפופוליזם ופטריוטיות איומים על אירופה מבפנים. אנו רואים גם יותר אירופאים שאינם רוצים את האיחוד האירופי."

על פי סקר דעת קהל שנערך בשבדיה, 32% מהשבדים מעדיפים להישאר באיחוד האירופי בלבד, ו -36% רוצים לעזוב אותו, כפי שעשתה בריטניה. אפילו נאמר כי האיחוד האירופי הקשה על הסכם הברקזיט למנוע את אפקט הדומינו ושמדינות אחרות יצאו מהאיחוד. המועמדים המובילים ליציאה אחרי בריטניה הם שוודיה, הולנד ודנמרק.

*- במהלך שנת 2020 פוחתה הלירה הסורית משער של 900 לירה לדולר ל-200 לירות לדולר. והסיבות : – חוק קיסר האמריקאי . – התמוטטות הכלכלה הלבנונית . – הגנבות והשחיתות בסוריה.

*- על פי דיווחים, נסראללה יישא נאום ביום ראשון ה-3 בינואר (18:00 שעון ישראל) לרגל שנה למותם של קאסם סולימאני ואבו מהנדי אל-מוהנדס בו צפוי להמשיך להתייחס להתפתחויות באזור.

הנאום מגיע לאחר שנסראללה הזכיר שהנקמה על מות הפעיל ביולי עוד תגיע ותיאר זאת במילים "הישראלים צריכים להיות מודאגים ביבשה, באוויר ובים", כמו כן באותו נאם טען כי חיזבאללה הכפיל את ארסנל הטילים המדויקים שלו בשנה האחרונה והם יכולים להגיע לכל מקום בישראל וכי יש דברים (ייתכן כי התכוון לאמל"ח) שישראל אינה יודעת עליהם.

*- הגנרל בגארי: לנקמתו של סלימאני אין תאריך תפוגה.

ראש המטה הכללי של הכוחות המזוינים, בהודעה לרגל יום השנה לחיסולו של סלימאני: לנקמתו של השהיד סולימאני אין תאריך תפוגה, והנוער המהפכני באזור ובעולם, יעבוד קשה להשגת מטרה זו. עם הסתלקותו של חג'ג 'קאסים, עבודתו ודרכו לא יופסקו ויסגרו, אך נקמה קשה מצפה לפושעים.
*- צה"ל פרסם נתונים עבור שנת 2020:

– כ- 50 מטרות נפגעו בסוריה.
– בגדה המערבית נרשמו 60 פיגועים,
– 2,277 מעצרים בגדה המערבית,
– חייל אחד ושני אזרחים נהרגו בפיגועים.
– נפתחו 50 סדנאות לייצור נשק.
– 176 רקטות שנורו מרצועת עזה (90 מהן נפלו בשטח פתוח)
– 80 טילים מתוך 86 טילים יורטו על ידי מערכת ההגנה האווירית כיפת ברזל (93% הצלחה)
– זמן הטיסה הכולל של המל"טים היה 35,000 שעות
– יותר מ -400 סוגי טיסות מסוק (יותר מ 100 במסגרת פעולות חיפוש והצלה)
– יותר מ -1,000 כלי תעופה צבאיים.

*- איזנקוט: "סוריה, לבנון ואיראן – לא איומים קיומיים. השבר מבית כן".

*- "הנשיא טראמפ הוא עדיין נשיא ארצות הברית במשך 50 הימים הבאים וזה יהיה משהו שבוודאי עומד על הפרק ונצטרך לראות איך זה מסתדר " – רוברט אובראיין, היועץ האמריקני לביטחון לאומי.

*- "לא נקבל יכולות איראניות על הגבול ולא נקבל יכולות של טילים מדוייקים בלבנון." – מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין 30.12.20

*- ממשל טראמפ שומר לעצמו את כל "האפשרויות הפתוחות" שלו בכל הנוגע לטרור המורדים החות'ים בתימן, כך אמר היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב,כאשר נשאל כיצד מתכוון להגיב הממשל היוצא והאם הוא יכול לתקוף את ארגון הטרור ברגע האחרון. (בשיחה עם עיתונאים)