אסונות הטבע בשנה החולפת גרמו לנזקים בהיקף של 76 מיליארד דולר

מגפת הקורונה גרמה השנה לפגיעה כלכלית קשה במרבית מדינות העולם בשל עצירת הפעילות העסקית והמסחרית, אולם לא מדובר בנזק היחיד שנרשם במהלך 2020. חברת הביטוח השוויצרית סוויס רה עדכנה היום שאסונות טבע ואסונות מעשה ידי אדם הותירו הפסדים כוללים של 83 מיליארד דולר, השנה החמישית בחומרתה מאז תחילת הרישומים לפני 50 שנה.

על פי ההערכות הראשוניות של סוכנות הביטוח, אסונות הטבע בשנה החולפת גרמו לנזקים בהיקף של 76 מיליארד דולר, עלייה של 40 אחוז לעומת השנה הקודמת. בחברה ציינו כי בין הגורמים המרכזיים היו שריפות הענק באוסטרליה ובחוף המערבי של ארה"ב, סופות ברד והצפות, שהם תוצאה ישירה של ההשפעות של התחממות כדור הארץ ושינויי האקלים.

נזקים של 20 מיליארד דולר נגרמו בשל עונת ההוריקנים שוברת השיאים באוקיינוס האטלנטי. עם זאת, בשנת 2005, שהייתה שנת השיא הקודמת, נגרמו נזקים בשווי כולל של 87 מיליארד דולר ובשנת 2017 העלויות הגיעו ל-97 מיליארד דולר.

"בדומה למגפת הקורונה, שינויי האקלים מהווים מבחן עצום עבור החוסן העולם. הן המגפה והן שינויי האקלים אינם אירועים של 'ברבור שחור'", אמר הכלכלן הראשי של סוויס רה, ג'רום ז'אן האגלי. "אבל בעוד שלקוביד-19 יש תאריך תפוגה, לשינויי האקלים אין, והכישלון להפוך את השיקום הכלכלי העולמי ל'ירוק' יגדיל את העלויות עבור החברה בעתיד".

WMO/Pavlinovic/Tropical CycloneFAQ

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם  קרדיט לתמונה : https://public.wmo.int/