מסר טאיוואני לסין- השקת אנית מלחמה "מחסלת נושאת המטוסים"

מול תמרוני המלחמה הסיניים שמדמים את כיבוש טייוואן והחדירות האוויריות למרחב, שלחו היום הרשויות באי מסר לכיוונה של בייג'ינג עם הכנסתה לשירות של ספינת מלחמה חדשה מתוצרת מקומית שזכתה לכינוי "מחסלת נושאת המטוסים".

בטקס בנוכחותה של הנשיאה ציי יינג-וון בנמל סואוו במזרח האי, נחשפה היום הקורבטה נושאת הטילים הראשונה מסדרת טוו צ'ה-אנג שנבנתה במספנות לאנגטה.

הספינה, שמגיעה למהירות של 30 קשר ולטווח פעולה של 3,000 ק"מ, נושאת טילי סי סוורד II נגד מטוסים, שמונה טילי HF-2 נגד ספינות, שמונה טילי HF-3 על קוליים לטווח בינוני, בנוסף למערכת נשק פלנקס, תותח 78 מ"מ וטורפדו.

"הטקס היום נועד להפגין את הנחישות שלנו להגן על הים ועל השטחים שלנו בכל המובנים", הצהירה הנשיאה ציי. "אנחנו חייבים שיהיה לנו כוח הגנתי. התגובה ללוחמה הא-סימטרית היא לפתח כלי נשק ניידים ומדויקים כדי להרתיע את האויב מלתקוף".

ציי גם הביעה תקווה כי בעתיד טייוואן תהפוך לכוח משמעותי בשוק הביטחוני הבינלאומי. "יש לנו נחישות ויכולת להשלים את המשימה של בניית ספינות משלנו, ולאפשר לעולם לראות את האנרגיה שלנו במחקר ובפיתוח ביטחוני", אמרה. "בעתיד, אנחנו גם עשויים להפוך למקור אספקה של ציוד ורכיבים בדמוקרטיות מערביות, דבר שישדרג את התעשייה הביטחונית".

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם