שוב שמיים פתוחים מזרחה

המסדרון האווירי החדש בפעולה

בהמשך למאמרים הקודמים בנושא (מאמר ראשון על שמיים פתוחים מזרחה, ועל הסכם תעופה עם ירדן, על טיסה היסטורית, ומאמר עם שאלות ותשובות מול רש"ת)
אתמול שוב הייתה טיסה ראשונה, אולי חלקנו כבר פחות מתרגשים, אבל טיסה מסחרית ראשונה של חברת KLM מאמסטרדם למומבאי, חלפה בשמי ישראל, ממערב למזרח, לראשונה בנתיב טיסה חדש, העושה שימוש במסדרון הטיסה עליו דיברנו במאמרים הקודמים.

טיסת KLM מספר KL877 שהמריאה בשעה 11:57 זמן מקומי, מהולנד – מנמל סכיפהול באמסטרדם (סימול קוד יאט”א: AMS), בדרכה אל הודו – נמל התעופה מומביי צ'הטרפטי שיוואג'י (סימול קוד יאט”א: BOM), (Chhatrapati Shivaji Maharaj International Airport, Mumbai) ונחתה במומבאי בשעה 04:27 זמן מקומי, נכנסה למרחב האווירי מעל ישראל כשלוש וחצי שעות מההמראה.

בנתיב הרגיל, הטיסה הממריאה מהולנד, עוברת בשמי גרמניה, פולין, ליטא, בלרוס, רוסיה, קזחסטן, טורקמניסטן, אפגניסטן ופקיסטן, לפני שמגיעה להודו.
בנתיב הטיסה החדש, הטיסה הממריאה מהולנד, עוברת בשמי גרמניה, צ’כיה, אוסטריה, הונגריה, סרביה, בולגריה, טורקיה, המרחב האווירי של קפריסין, ישראל, ירדן, ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות, ועומאן, לפני שמגיעה להודו.

מבט לעתיד

בעתיד הקרוב, כפי שנאמר במאמר הקודם בנושא, אנו נראה מטוסי חברות תעופה נוספות, שיחלו לעשות שימוש במסדרון הטיסה החדש, אפשר רק לקוות שנראה בקרוב גם חברות שמעולם לא נראו בשמי ישראל, ושמסדרון הטיסה החולף במרחב האווירי של ישראל, ממערב למזרח, יהפוך לנתיב טיסה קבוע, כחלק מהשינוי העובר על האזור כולו.
כל חברה שתעשה שימוש בנתיב טיסה זה, תעשה זאת משיקוליה, ולהזכירכם שגם אם לפעמים נתיב טיסה חדש, אינו מקצר את המרחק, או מביא לחיסכון כספי ניכר בתפעול קו תעופה מסוים, לפעמים למדינות ולחברות התעופה שלהן, ישנם שיקולים נוספים, ולפעמים גם שיקולים פוליטיים וגאו-אסטרטגיים.

ראו את תמונות טיסת KLM בנתיב הרגיל והחדש:

קרדיט: אביעד, מקבוצת נציב, ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון