דובאי – צובעים את המדבר בירוק

הופכים את המדבר לירוק: שליט דובאי, שיח' מוחמד בין ראשיד אל-מקטום, הכריז על עשרות פרויקטים חדשים בשווי של מיליארדי דרהם שנועדו להוסיף מיליוני מטרים רבועים של שטחים ירוקים וחופי ים לעיר המתפתחת

"אנחנו דוחפים קדימה עם הפיתוח של העיר שלנו, שיפור איכות החיים ויצירת העתיד של איחוד האמירויות הערביות", הצהיר אל-מקטום, שמשמש גם ראש ממשלת איחוד האמירויות הערביות וסגן הנשיא. "סביבה נקייה היא מורשת שנשאיר לדורות הבאים ומרכיב חשוב באיכות החיים שאנחנו מבקשים עבור עמנו, בהווה ובעתיד".

המיזם המרכזי הוא "דובאי הירוקה" בעלות של שני מיליארד דרהם (54.5 מיליון דולר) שכולל 29 פרויקטים, בהם הגן הפתוח הראשון במפרץ אל-מזמאר, אשר יוסיפו שמונה מיליון מטר רבוע של שטחים ירוקים בתוך אזורי המגורים והמסחר בעיר בין 2021 ל-2024.

הרשויות בדובאי ציינו כי הפרויקט, שצפוי להיות מיושם בשנים 2021 עד 2024, כולל פיתוח תשתיות עבור תחנות השקיה שיגדילו את נתח השטחים הירוקים לנפש וטיפוח של כל הכבישים והדרכים בעיר על מנת לעודד פעילות ספורטיבית ומפגשים חברתיים.

פרויקט נוסף שאושר על ידי השליט יתמקד בפיתוח של מיליון מטר רבוע של החופים הציבוריים בעיר בעלות של חצי מיליארד דרהם. הפרויקט ישתרע על פני 12 ק"מ ויתבצע בשלושה שלבים, כאשר בסיומו יוגדלו אזורי השחייה ויפותחו אזורים מוגדרים עבור פעילויות מים לצד מסלולי ריצה ורכיבה על אופניים. "איכות החיים בדובאי היא הסוד של אהבת החיים באמירות", הצהיר השיח' אל-מקטום.

כמו כן, אושר פרויקט בשווי 100 מיליון דרהם להרחבת המקלט לחיות בר בראש אל-חור שידועה כמקום עצירה של להקות ציפורים, ובהן הפלמינגו, לצד יונקים קטנים ודגים ומאות סוגים של צמחים. במסגרת הפרויקט, יוגדלו השטחים הרטובים של השמורה, יתווסף שטח של אלף דונם של צמחייה נוספת ויפותחו מתקני שירות ופנאי עבור המבקרים תוך שמירה על מאפייני השמורה.

השיח' אל-מקטום גם אישר הקמה של מרכז לטיהור מים בעלות של ארבעה מיליארד דרהם שיהיה אחד הגדולים בעולם. המתקן, שהקמתו תושלם בשנת 2024, אמור לטהר 5,666 טון של פסולת עירונית ביום ו-1.9 מיליון טון של פסולת בשנה ויאפשר לייצר 200 מגה-וואט של אנרגיה בכל שנה. "דובאי היא עיר נקייה", אמר אל-מקטום בעת שסקר את הפרויקט. "האנרגיה שלה נקייה והשכונות שלה נקיות וכך היא חייבת להישאר".

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם