מבזקי חדשות ליום 17-10-2020. מתעדכן

*- שירות הבריאות הלאומי הבריטי (NHS) עשוי להתחיל להפיץ חיסון לקורונה בדצמבר. הארגון נמצא בשיחות עם איגוד הרפואה הבריטי לגבי ניהול הפצת החיסון החל מדצמבר . אתר Pulse

*- אחד מיעדי תקיפת הסייבר על איראן מוקדם יותר השבוע היה אחד הנמלים במדינה. הרשויות באיראן עדכנו מוקדם יותר כי שני מוסדות ממשלתיים נפגעו כתוצאה מהתקיפה אך לא פירטו אילו. סוכנות הידיעות תסנים האיראנית ציטטה את דובר ארגון הנמלים: "אויבים מושבעים ניסו לאורך זמן לתקוף אותנו". עוד נכתב בהצהרה כי ננקטו אמצעים מרתיעים כדי לסכל התערבות בתפקוד הארגון.  (רויטרס) (קרדיט:מבזקי רעם)

*- בינתיים אנחנו רואים שהאזרים עם צבא קטן ולא מנוסה מפרקים ס-300 שלפני כמה שנים היה נחשב פאר ההגנ"א. אז אני מניח שס-400 כבר פתיר. הרוסים כנראה גם מבינים ומשיקים ס-500. (קרדיט:גיא א.)

רוסיה ניסתה את מערכת טילי הנ"מ החדישה ביותר - אס-500 בסוריה - Nziv.net

*- הסנקציות האמריקניות עצרו את המסירה של שני מיליון חיסונים נגד שפעת:

איראן אומרת כי הסנקציות האמריקניות פוגעות באיראנים רגילים. גורמים רשמיים טוענים, כי הסנקציות פגעו במתן חיסונים נגד שפעת. איראן נלחמת בימים אלה בגל השלישי של מגיפת הקורונה.
iransanctions
האמת מה יעזור להם 2 מיליון חיסונים נגד שפעת, אצלנו רק קופת חולים של כללית קיבלה כבר 2 מליון חיסונים , וטוענים שזה לא יספיק.

*- נמלי איראן פועלים כרגיל, לאחר מתקפת סייבר,
חכמים גדולים, צלמו מנוף עם חבילת עצים של הסוכה, ואז טוענים שהנמלים עובדים כרגיל.

*- דוברת פיקוד המרכז האמריקני ב'ת ריורדן בהצהרה:

"ב -15 באוקטובר(אתמול ) ביצעו כוחות ארה"ב תקיפה ממוקדת כנגד ארגון אל-קאעידה בסוריה בסמוך למחוז אידליב שבסוריה . הארגון בסוריה ממשיך להוות איום על אמריקה ובעלי בריתנו."

ההתקפה הייתה מכוונת לרכב בעל הנעת ארבעה גלגלים, שהמטרה הייתה -אבו דהר אל-מסרי,שפעל כשופט בארגון "שומרי הדת", ושותפו, "אבו יוסף אל-מג'ריבי", בנוסף לשנייהם ככל הנראה היה איתם ילד במכונית בה נסעו "

התקיפה בוצעה על ידי פיקוד המבצעים המיוחדים המשותפים של צבא ארה"ב.

התקיפה בוצעה באמצעות מל"טים ,היא הראשונה שביצע צבא ארה"ב נגד אל-קאעידה בסוריה מאז אמצע ספטמבר."

*- נדים ג'ומאייל – חבר פרלמנט מכהן מטעם מפלגת הכתאיב מגיש את התפטרותו ממשלת לבנון-

" איראן וחיזבאללה מובילות את לבנון לפתחיי שעריי הגהנום "

" מה שקורה היום בלבנון מסוכן מאוד ישנו זלזול גדול בציבור ,אני תוהה אם יש עדיין במדינה נשיא או נשיאות מכהנת.אין כבר חשיבות לפעילות הנשיא עאון, אני לא יודע כיצד הוא יכול עוד להמשיך בתפקידיו. "

" למרבה הצער, קיים מודל חדש בפוליטיקה הלבנונית מאז 2016, שהוא המודל הסורי-איראני, בדומה לוונצואלה. הסוכן של איראן בלבנון הוא – חיזבאללה – שהוא מעוניין בטילים ובנשק, לצערי כולנו הובלנו והולכנו לכיוון הזה בתמיכת בעל בריתו, התנועה הפטריוטית החופשית. בשנת 2016 נכנסנו למצב שבו העוינות כלפיינו מורגשת היטב בעולם המערבי, נסראללה ראה זאת ואמר : בואו נלך עם המזרח. זה בדיוק מה שקרה באוקראינה, משם זה הוביל להתמוטטותה המוחלטת.

אינני מצטער על התפטרותי מכיוון שממילא אין ממשלה ונוכחותי בה הייתה מונעת ממני להסתכל ביושר בעיני האנשים. המועצה איבדה את הלגיטימיות שלה, לצערנו יש שתי מפלגות השולטות במדינה : חיזבאללה ואיראן שמצעידות את לבנון בביטחה לשעריי הגיהנום ."

*- דיווח ראשוני: נוסע שטס במטוס פרטי יחד עם ביידן התגלה כחולה קורונה.