השראה שנוגעת בלב- סיפורו של האיראני המתמודד עם מחלת ניוון שרירים

לפעמים מוצאים ומקבלים השראה, דווקא במקומות שלא מצפים ודווקא מהאנשים שהכי פחות נצפה לקבל מהם השראה.
לנו בעולם החופשי, הדמוקרטי, המערבי, לא היינו מצפים למצוא השראה במדינה כמו איראן.
רובנו כבני אדם ללא מגבלות, לא היינו מצפים למצוא השראה, מאדם שכולו מגבלה אחת גדולה,
לפחות בעיני האדם שלא חווה מגבלה פיזית בחייו, חלקנו אף מסיט מבט כדי לא לראות נכות קשה…
רובנו מתלוננים לפעמים על כמה קשה לנו או כואב לי, אבל אנו לא באמת יודעים קשיים או כאב אמיתי מהם.

לפעמים אולי כדאי להביט דווקא למקומות הפחות צפויים ולהישיר מבט בפני אנשים שלמרות כל מה שהחיים "זרקו" עליהם, הם לא מוותרים ולמרות כל הקושי, מתמודדים לא רק עם המגבלות של נכות קשה, אלא גם עם המגבלות שגוזרת עליהם החברה, כי הרי אם הוא נכה, בוודאי נכה קשה, הוא בטח לא מסוגל…

אז הפעם אביא בפניכם סיפור מעורר השראה, של וואחיד ראג’אבלו (Vahid Rajabloo  – وحید رجبلو)
צעיר פרסי בן 33 שבשבוע שעבר קיבל הודעה על כי נבחר כאחד מעשרים הפיינליסטים השנה, לתואר של עשרת הצעירים המשפיעים בעולם, של ארגון JCI המעודד צעירים בכל העולם ליצור שינוי מקומי בארצם או אזור מגוריהם, שינוי משפיע ובר קיימה, ומעודד צעירים להשתלב במנהיגות, ליזום ולהתקדם ולקדם את סביבתם.

מה כל כך מיוחד בצעיר הזה, שדווקא את סיפורו אני מביא?
זה לא בגג שהוא נולד למשפחה איראנית מהמעמד הבינוני, כאחד מחמשת ילדים, הוא גדל רגיל, למד בבית ספר וכמו כולם חי את חייו, עד שהתפרצה אצלו מחלת ניוון הניורון המוטורי – מחלה הגורמת לניוון תאי העצב המוטוריים ולניוון שרירים.
תשלומי התרופות והטיפולים המורכבים, היו כבר מעל יכולותיה של המשפחה, הוא הפסיק את הטיפולים הרפואיים וקיבל רק טיפולי פיזיוטרפיה.
בשנת 2005 הוא החל ללמוד לימודי מחשבים, תכנות ועיצוב אתרי אינטרנט.

עקב נכותו הקשה וואחיד התנסה, התמודד וחווה מיד ראשונה, את כל הקשיים שיש לנכים קשים, בכל אספקט בחיים.
הקשיים שחווה דרבנו אותו ליצור פתרון שיוכל לעזור לנכים לחיות חיים עצמאיים ובנוחות עד כמה שניתן, והוא הקים את חברת Tavanito Technology (https://tavanito.com/) שבתרגום מפרסית המילה توانیتو פרושה יכולת,
ובמילה אחת פשוטה, וואחיד ממצה את הכל לדבר אחד, כשהוא מסביר:
"תהית אי פעם איך אדם עם מוגבלות יכול לעשות את הדברים שהם צריכים לעשות? חשבנו על זה הרבה, והתוצאה הייתה אפליקציית Tavanito …”

האפליקציה מנגישה לבעלי המוגבלויות, בצורה נוחה וקלה שירותים בתחומי הבריאות, החינוך והשירותים הציבוריים.
האפליקציה מרכזת נותני שירות במחירים (חלקם מוזלים) ומהווה פלטפורמה לתקשורת דו כיוונית בין נותני השירות לאזרחים עם מוגבלות, קשישים ונזקקים אחרים.
בכך הצליח וואחיד ראג’אבלו לגרום לשינוי חיובי ולהקל על חייהם של למעלה מ 14 אלף משתמשי הפלטפורמה שפיתח, והוא מתכנן בקרוב להוסיף שירות נוסף, של עזרה בחיבור בין מעסיקים המוכנים להעסיק בעלי מוגבלות, לבין הנכים הזקוקים לעבודה.

לסיום רק אוסיף שלמרות נכותו הקשה שהשפיע על יותר מ 90% מהשרירים המוטוריים בגופו, הוא עושה הכל כדי לחיות חיים רגילים ולעזור ככל יכולתו לבעלי המוגבלות באיראן ובעולם.

לבעלי חשבון פייסבוק, שירצו להצביע ולהשפיע מי ייבחר לעשרת הזוכים בתואר השנה, ניתן לעשות זאת באתר הארגון (https://toyp.jci.cc/).

شاهین طبری کنار من در رویداد کارزار ...

קרדיט : אביעד – ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון

כתיבת תגובה