רוסיה בונה שדה תעופה שני בסוריה – ליד העיר תדמור

אתר החדשות "זמאן אלוצול" , אתר החדשות הסורי האופוזיציוני, דיווח כי בתחילת חודש יוני השתלטה רוסיה באופן מלא על שדה התעופה הצבאי של חיל האוויר הסורי –  תדמור ( פלמירה) ,והחלה לבנות בו בסיס צבאי.

כמו כן, מקור יודע דבר ציין כי משלחת מטעם המשטר הסורי שבראשה עמד מפקד הדיוויזיה האווירית 22, תופיק מחמד ח'צ'ור, העבירה את שדה התעופה לבעלותה של רוסיה. הוא הוסיף כי שדה"ת פונה מהכוחות האיראניים ומציוד צבאי ולוגיסטי של כוחות המשטר.

הנסיגה הצבאית הרוסית מסוריה שאף פעם לא התרחשה. רוסיה מקימה 4 בסיסי ...

נוסף על כך, המקור מסר כי הרוסים החלו לבצע עבודות חפירה והכנות לוגיסטיות בשדה"ת במטרה להכניס אליו מטוסים וציוד צבאי רוסי, זאת כדי להכשיר את השדה כך שיפעל באופן זהה לשדה"ת חמימים בצפן מערב סוריה מדרום לעיר הנמל לטקיה. יתר על כן, הוא הזכיר כי שדה"ת יהיה כשיר לנחיתת מטוסים צבאיים ואזרחיים וטען כי מן הצפוי שרוסיה תפרוס בשדה"ת מטוסי קרב, אולם תשתמש בו גם לצרכים אזרחיים ותיירותיים.

בעבר הלא רחוק שהו בבסיס חיל האוויר בתדמור כוחות רוסים וכוחות איראנים לצד כוחות צבא סוריה ואף ישראל תקפה בשדה זה עמדות איראניות.

ההשתלטות הרוסית על בסיס זה יאפשר לחיל האוויר הרוסי לתמוך באופן מיטבי בכוחות הרוסיים ובמיליציות הנאמנות לה הפועלות כרגע במזרח סוריה והמנסות לדחוק את המיליציות האיראניות אל מעבר לגבול הסורי , לשטח עיראק.

לפני כשנתיים ניסו האיראנים להשתלט על שדה זה במלואו אך מהלומות אוויריות ישראליות חוזרות ונשנות אילצו את האיראנים להסיג את כוחותיהם מזרח בניסיון לצאת מטווח פעולתה של ישראל.

קרדיט : סטפן כהן מקבוצת נציב

כתיבת תגובה