מושל צפון סיני: קבלנו מסיסי הוראות מיוחדות הנוגעות לתושבי רפיח המצרית. מה מאחורי?

בעוד נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הדגיש פעם נוספת, בנאום שנשא היום, יום חמישי, לרגל חגיגות 42 שנים לשחרור סיני, את עמדת ארצו הדוחה את עקירת הפלסטינים, מושל צפון סיני חשף החלטה חדשה.

האלוף ד"ר מוחמד עבד אל פאדיל שושה, בהצהרות מיוחדות ל-Al Arabiya.net/Al Hadath.net, הסביר כי סיסי הנחה שכל השירותים יינתנו ללא תשלום לתושבים הגרים ברפיח הבמצרית.

עוד הורה להוזיל את עלות יחידת הדיור לתושבים הגרים  בסיני ב-55% למרות המחירים הגבוהים, והסביר כי דמי המשכנתא עבור יחידת הדיור ישולמו בתשלומים על פני 30 שנה לתושבים של רפיח ואלו הגרים בכל רחבי סיני.

מתחם לדייגים

בנוסף, אישר המושל כי במרכז סיני יוקם מתחם מגורים משולב לדייגים ומגורים חקלאיים, והסביר כי העיר החדשה רפיח, אחת מערי הדור הרביעי, תאוכלס בכ-75 אלף איש.

כמו כן, הוא ציין כי קיימת הנחיה מדינית לפיה יש לתת עדיפות למסירת יחידות דיור לתושבי מרכז סיני ולאחריהן לתושבי שאר הערים לפי 3 קריטריונים. 

السلطات المصرية تفكر في إقامة «منطقة آمنة» داخل مدينة رفح - بوابة الشروق - نسخة الموبايل

קרדיט: אלשורוק

 

הערכה: ההוראה של נשיא מצרים בדבר הנחות מפליגות לתושבים ברפיח המצרית לוקחים בחשבון את אותם מאה אלף אזרחי עזה שכבר חצו את הגבול ומתגוררים בסיני בכלל וברפיח בפרט ,עד יעבור זעם . 

כמו כן נראה כי נשיא מצרים פותח למעשה "דלת אחורית" לאפשרות שעוד אלפים רבים מתושבי עזה יזלגו לשטח סיני ויתיישבו בה. נשיא מצרים לא היה מבטיח הטבות כלכליות מפליגות ובמיוחד שקופת האוצר המצרית ריקה לחלוטין , אלא נראה כי ארה"ב והמערב הבטיחו לכסות סעיף הוצאות אלו עד שהאזור יחזור למצב רגיעה , ואז יבחנו האם תוספת האוכלוסיה הגדולה מיטיבה עם פיתוח סיני או שמא צריך להתחיל לפעול לדחיקת תושבי עזה הלא פרודוקטיביים בחזרה לביתם . 

וזאת לדעת כי לנשיא מצרים אין הרבה אופציות כאשר הוא עומד בראש מדינת ענק פושטת רגל הנמצאת רגע לפני מלחמת אזרחים רבתית עקב מצוקות כלכליות קשות בקרב רוב תושבי המדינה שרובה מתקיים מדולרים בודדים ליום ומצבם מחריף מיום ליום. ועוד לא התחלנו לדבר על הקיץ הרותח שמתקרב למצרים בצעדי ענק ואין לשלטון כל דרך לספק לאזרחים חשמל לקירור.

כבר פורסם שישראל קיצצה למצרים באספקת הגז המיועדת לקיץ זה עקב דרישות השוק המקומי לכמות מוגברת עקב הקיץ החם העומד לפתחה.

מצרים כרגע מחפשת בנירות מדינות שיספקו לה גז , אך מצבה הכלכלי הוא כה קשה שאין מדינה בעולם שתספק לה לפני תשלום במזומן מראש. רק כסף גדול מארה"ב יפתור קונפליקט זה. ובעיית עזה וסיני נפלה לידיו כפתרון קסם. 

الجزيرة - مصر - صور الأقمار الصناعية تظهر اكتظاظ مدينة رفح... | Facebook

קרדיט: אלג'זירה – רשתות חברתיות