סוכנות צרפתית: מיליציות איראניות צמצמו את נוכחותן בדרום סוריה

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי איראן צמצמה את נוכחותה הצבאית והסיגה את כוחותיה מדרום סוריה, לאחר שורה של תקיפות ישראליות נגד מפקדים בכירים וכוחות איראניים בסוריה.

הסוכנות ציטטה מקור המקורב לחיזבאללה, מבלי לנקוב בשמו, שאמר כי הכוחות האיראניים פינו את אזור דרום סוריה ונסוגו מעמדותיהם באזורים הכפריים של דמשק, דרעא וקוניטרה במהלך השבועות האחרונים, והוסיף כי "הכוחות האיראניים עדיין נוכחים. בחלקים אחרים של סוריה."

המקור הסביר כי לכוחות האיראניים "יש רק נוכחות בדמשק, שדרכה מתקיימת תקשורת בין המשטר הסורי לבעלות בריתה", בהתייחסו למיליציות הנאמנות לאיראן, וציין כי "התקיימו פגישות בתוך הקונסוליה האיראנית, מתוך אמונה ששם הם בטוחים מפני התקפות ישראליות".

המקור המקורב לחיזבאללה אישר כי איראן החלה להסיג את כוחותיה מסוריה לאחר התקיפה הישראלית ב-20 בינואר, שהביאה להריגתם של חמישה מאנשי משמרות המהפכה בדמשק, כולל קצין בכיר במודיעין של כוח קודס, תת- אלוף יוסף אומידזאדה וסגנו, בתקיפה שכוונה לבניין מגורים בשכונת אלמז'ה בדמשק.

לעומת זאת, ערוץ אל-מיאדין, המקורב לאיראן, ציטט מקור שכינה "פקיד בציר ההתנגדות", שאישר כי "החדשות שהופצו בתקשורת הבינלאומית ובאתרים ערביים על פינוי האיראנים מדרום סוריה אינה נכונה".

הבכיר אמר, "אין כוחות איראנים בסוריה, אך יועצים צבאיים נוכחים באופן חוקי ובהסכמה של השלטונות הסורים".

הבכיר אישר כי "יועצי הצבא האיראניים ממשיכים לבצע את תפקידם בסוריה, בהתאם להסכם עם דמשק".

ב-17 באפריל חשף העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" כי משמרות המהפכה האיראנים החלו בפינוי בסיסיו ובפינוי מפקדיו מסוריה, בציפייה לתגובה למתקפה שפתחה איראן על ישראל.

העיתון ציטט יועצים סורים ואיראנים עלומי שם שאמרו כי משמרות המהפכה וחיזבאללה הלבנוני צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה והעבירו קצינים בדרג הביניים מתפקידיהם המקוריים בסוריה.

קרדיט: בלדי ניוז     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות