סעודיה פורסת סוללות טילי פטריוט משלה לאחר נסיגת האמריקאים

סעודיה פורסת מערכות הגנה מפני טילים משלה כדי להגן על מתקני נפט במזרח המדינה, בעקבות הדיווחים כי ארה"ב הוציאה שניים מסוללות טילי הפטריוט שלה מהממלכה, כך דווחה רשת אל-ערביה.

רשת "אלערביה" , שבבעלות סעודיה, דיווחה אתמול (שני) כי ריאד תפרוס את סוללות טילי הפטריוט המתקדמות שלה -3 (PAC-3) במחוז המזרחי של הממלכה העשיר בנפט, כדי להחליף את טילי הפטריוט של ארה"ב, שנועדו להגן על מטרות קרקעיות מפני מתקפות טילים ומטוסים.

טילי PAC-3 נפרסים,לעתים קרובות, על ידי ערב הסעודית ,בכדי ליירט טילים בליסטיים קצרי טווח הנורים לשטח סעודיה על ידי המורדים החות'ים של תימן.

רשת אל-ערביה מדווחת כי בעוד שתי סוללות טילי פטריוט אמריקאיות יוצאו מהשטח, ארה"ב עדיין תשאיר שתי סוללות בבסיס האוויר של הנסיך סולטאן, כ -80 ק"מ דרומית לבירה ריאד.

יצרן מקורי 1:72 Scale למות יצוק דגם פטריוט מתקדם יכולת Pac-3 טילי ...

ארה"ב הציבה את סוללות הפטריוט בממלכה בסוף ספטמבר, לאחר שמל"טים וטילים תקפו שני מתקני נפט סעודיים באבקאיק ובח'ורייס.

ההתקפות על מתקני ארמקו הסעודים שנסגרו ,הפיקו בסביבות 5.7 מיליון חביות  נפט גולמי ביום, וגרמו לעלייה במחירי הנפט.

החות'ים בתימן נטלו אחריות לתקיפות, אך גם סעודיה וגם ארצות הברית האשימו את איראן, אישום שטהראן מכחישה.

בשבוע שעבר דווח ב-"וול סטריט ג'ורנל "כי וושינגטון מוציאה את הסוללות מכיוון ש"כמה גורמים רשמיים" העריכו כי איראן "כבר לא מהווה איום מיידי על האינטרסים האסטרטגיים האמריקניים."

העיתון אמר כי בנוסף להוצאת מערכות הפטריוט ועשרות אנשי צבא, ארה"ב שוקלת גם להפחית את נוכחותה הימית במפרץ הפרסי.

וושינגטון כבר הורתה על העברת שתי טייסות מטוס קרב מסעודיה, כך דווח.

העיתון – "בלומברג" דיווח כי ארבע סוללות הפטריוט היו אמורות לצאת מסעודיה בחודש מרץ, אולם פריסתם מחדש עוכבה לאחר שתי מתקפות  טילים על מחנה טאג'י בעיראק.

"ניצלנו את היתרון של"
היחסים החמים המסורתיים בין סעודיה לארצות הברית הפכו למתוחים בשבועות האחרונים, בעיקר בגלל התרסקות מחירי הנפט כתוצאה ממלחמת מחירים בין סעודיה לרוסיה.

הנשיא דונלד טראמפ אמר ביום חמישי ,ברקע הוצאת סוללות טילי הפטריוט מסעודיה כי : "אנו מבצעים הרבה מהלכים במזרח התיכון ובמקומות אחרים. אנו עושים המון דברים בכל העולם, מבחינה צבאית אנו פועלים להשיג יתרון בכל העולם".

"זה לא קשור לסעודיה. בכנות , זה קשור למדינות אחרות הרבה יותר."

ביום שישי טען שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, כי הוצאת טילי הפטריוט לא מעידה על ירידה בתמיכה בממלכה ולא קשורה למלחמת הנפט.

פומפאו אמר כי ארה"ב עדיין רואה באיראן איום.

"סוללות הפטריוט האלה היו במקום זמן רב. הכוחות האלה היו צריכים לחזור", אמר פומפאו לתכנית הרדיו של בן שפירו. "זה היה סבב כוחות רגיל."

סעודיה הצהירה כי טראמפ אישר את מחויבותה של וושינגטון לשמירה על האינטרסים שלה וביטחון בנות בריתה באזור.

טראמפ גם חזר על התמיכה האמריקנית במאמצים שמטרתם להגיע לפתרון פוליטי למשבר בתימן, נאמר בהודעה.

ברקע דיווח זה עלתה ברשתות החברתיות תמונת לוויין – SAR, המאתר גופים פולטי קרינה, שאיתר מיקום סוללת פטריוט סעודית חדשה שהוצבה ליד שדה הנפט המותקף של ארמקו לאחר שהאמריקאים הוציאו את הסוללה שלהם משם :

RZ037 TanDEM-X | Raumzeit

 

תמונה

המומחה הצבאי של האתר מיקם את הסוללה החדשה על תצלום אוויר סטנדרטי  :

 

 

כתיבת תגובה