המשכורות העלובות ,ובעיקר המעליבות, של קצינים בכל הדרגות בצבא סוריה

בימי השיא שלו , טרם פרוץ מלחמת האזרחים ,בשנת 2011, צבא סוריה מנה יותר מ-300 אלף חיילים וקצין בכיר בו לא רק נחשב לבן המעמד הגבוה והמכובד אלא הוא גם תוגמל, יחסית למשכורות במדינה, בנדיבות רבה.

אלא שמאז פרוץ מלחמת האזרחים נותרו מצבא סוריה רק שיירים מדולדלים ביותר והוא אינו מונה כיום יותר מ-50 אלף חיילים, לא כולל מיליציות חמושות הפועלות בשכר לצד צבא המשטר בדיכוי המרי.

אחת התוצאות הקשות של מלחמת האזרחים היה פיחות קשה מאוד בערך הלירה הסורית והאי כיום , כך על פי דברי אזרחים מקומיים, אינה שווה את הנייר עליה היא מודפסת . וכבר התפרסמו ברשתות החברתיות סרטונים בו נראים בתי מזון מהיר המגישים חטיפים בנייר המורכב משטרות כסף מקומיות .

Turkey Islamic Justice and Development: Turkey-Syria aid ...

קצין סוני בכיר בצבא הסורי , שערק מצבא סוריה לפני כמה שנים ונמצא בקשר טוב עם הקצונה הבכירה הנוכחית בצבא סוריה פרסם ,כדי להראות את עליבות צבא אסד , את המשכורות הנוכחיות של הקצונה הבכירה בה.

להלן משכורות הקצינים הבכירים:

*- תת אלוף – 108,600 לירות סוריות שהן כיום 72 דולר אמריקאי. משכורתו לפני שנת 2011 הייתה שווה ערך ל-1000 דולר.

*- אלוף משנה – 98,300 לירות סוריה = 65 דולר.

*- סגן אלוף –  89,000 לירות סורית = 59 דולר.

*- רב סרן – 82,700 לירות סוריות = 55 דולר.

*- סרן – 76,200 לירות סוריות = 51 דולר.

*- סגן – 69,400 לירות סורית = 46 דולר.

*- סג"מ – 65,800 לירות סוריות = 43 דולר.

Assad's army arrests top general over corruption claims | SYRIA ...

לאור הנאמר לעיל אין להתפלא לנוכח גל הידיעות כי סוריה מלאה מיליציות וכנופיות חמושות המונהגות לא פעם על ידי המפקדים הצבאיים המקומיים של צבא סוריה , טובלים ידם במעשי חטיפה לצורך כופר, גביית מסי דרכים , וגביית דמי חסות ועוד מעשי פשע כמו הפצת סמים ותרופות מזוייפות בשרות החיזבאללה ואיראן .

כבר פורסם בעבר שהסוחרים בסוריה מתלוננים זה זמן רב באזני המשטר על חוסר אפשרות להתקיים לנוכח גל מעשי הפשע השוטף את המדינה ואינו מאפשר לחיים הרגילים לחזור למסלולם.

 

כתיבת תגובה