נראה כי מחליפו של הגנרל סולימני לא מצליח להיכנס לנעליו הגדולות

האם ההתערבות של איראן בהרכבת ממשלה בעיראק, נכשלה וקאני לא יכול להיכנס לנעליו של סולימאני?.

אל-סיסטני ואל-סאדר סירבו לפגוש את קאני .. "ביקור כושל"

قاآني لم يلتق بالسياسيين السنة أو الأكراد خلال زيارته لبغداد بخلاف سليماني
קאני לא פגש פוליטיקאים סונים או כורדים במהלך ביקורו בבגדד, מלבד סולימאני שיכל היה לפגוש אותם

ביקורו של מפקד כוח קודס האיראני איסמעיל קאני, בעיראק בשבוע שעבר, זכה לתשומת לב רבה, וגרם למחלוקת בזירה הפוליטית המקומית בעיראק, ונודע כי ביקור זה הגיע, בהקשר לניסיונות טהראן, לאחד את הכוחות השיעים הנאמנים לה, במינויו של ראש ממשלה חדש, במיוחד להתנגד לראש הממשלה המיועד עדנאן אל-שורפי, וסורב. ולמרות שמפלגת "הבית השיעי" סרבו לתמוך בממשלתו הצפויה.

עם זאת, קאני נכשל בשאיפותיו, ובניגוד לקודמו קאסים סולימאני, שאיחד כוחות פוליטיים שיעים כדי להשיג את יעדי איראן בעיראק,ויותר מזה, קאני לא רק שלא הצליח לאחד את מנהיגי עיראק, אלא גם קיבל גינוי וביקורת מצד ההנהגה השיעית, על פי דיווח אתר אל-מוניטור לענייני המזרח התיכון.

באתר, בו צוטט גורם דתי בכיר בעיר נג'ף, נאמר כי איש הדת השיעי הבכיר בעיראק, עלי סיסטני, דחה את בקשתו של קאני לפגישה דו-צדדית, והפגיעה הנוספת במאמציו של הגנרל האיראני הגיעה, ממנהיג תנועת הסאדריסט, מוקטאדה אל-סאדר, שביטל פגישה שנקבעה מראש עם מפקד כוח קודס, עוד נמסר על ידי היועץ הצבאי של סאדר, אבו דואא אל-עיסאווי, כי "לא צריכה להיות שום התערבות זרה בענייני עיראק."
קאאני גם לא פגש לא את הסונים ולא את הכורדים בביקורו.

על פי הדיווח, קאאני לא פגש פוליטיקאים סונים או כורדיים במהלך ביקורו בבגדד, בניגוד לסולימאני, שקיים קשרים אישיים, בין פוליטיקאים עיראקיים מחוץ לחוגים השיעים.

למעשה, על פי הדיווח, קאאני חסר הרבה מהתכונות הדרושות, בכדי להוביל מיליציות איראניות בעולם הערבי, בשונה מסולימאני, שכן הצליח, מה גם שמפקד כוח קודס החדש אינו מדבר ערבית וחסר כריזמה.

בהודעה שפרסם חבר הפרלמנט אסאד אל מורשידי, מהתנועה הלאומית בראשותו של איש הדת השיעי עמאר אל-חכים, "העיתוי לביקורו של איסמעיל קאאני בבגדד אינו הולם, וניסיון להתערב בהקמת הממשלה החדשה נכשל.

באותו הקשר, חבר הפרלמנט ראאד אל-דחלאקי, מטעם ברית הכוחות, קרא לשר החוץ העיראקי, מוחמד עלי אל-חכים, לזמן את שגריר איראן, ארג מסג'ידי בבגדד,ולמחות על התערבות בענייני עיראק.

הפרלמנטרית נאדה ג'וואדט מקואליציית הניצחון אמרה: "אל-זורפי הצליח להשיג רוב פרלמנטרי. וביקור של קאאני לא פגע בממשלת אל-זורפי, אלא להפך, הגביר את התמיכה הפרלמנטרית בה."

חבר הפרלמנט נסר אל-עיסאווי אמר, "רבים מחברי סיעות השיעים השונים תומכים באל-זרפי למרות התנגדות מנהיגיהם."

ואילו ברית הניצחון בפרלמנט, בראשות ראש הממשלה לשעבר חיידר אל-עבאדי, תיארה את ביקור קאאני כ-"כישלון".

מצידה, הפרלמנטרית עליה נסיף מקואליציית מדינת החוק, בראשות נורי אל-מליקי אמרה כי מפקד כוח קודס לחץ על הסיעות השיעיות לסגת מהתמיכה שלהם במועמד עדנאן אל-שורפי, והוסיפה כי "חבל שמנהיגים פוליטיים עיראקים זקוקים לאפוטרופסות מגורמים זרים בכדי להכריע בסוגיות חשובות הקשורות למדינתם."

בחודש שעבר ביקר שר המועצה העליונה לביטחון לאומי העליון, עלי שמח'אני, בבגדד ופגש את הנשיא ברהם סאלח, יו"ר הפרלמנט מוחמד אל-חלובי, וראש הממשלה המתפטר אדל עבדול מהדי. ביקורו של שמחאני נחשב כסימן לכך שאיראן מעבירה את הטיפול בתיק שלה בעיראק מכוח קודס למנגנון הדיפלומטי האיראני.

Thanks to Nuclear Deal, Iranian Migrant Workers Plan To Leave Iraq ...

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה