מבזקי חדשות ליום 9-4-20 . מתעדכן

*- רופא איראני טוען כי מקרה הקורונה הראשון בעולם נרשם באיראן ולא בסין ומראה סרטון.

*- צרפת חוצה את 1000 ההרוגים ליממה.

*- בלוב נרשם המוות הראשון מנגיף קורונה, החולה נפטר במכונית. כתוצאה מכך הוחלט לקבור אותו במכונית, על מנת למנוע התפשטות נוספת של זיהום.

*-  ארה'ב באוליטימטום לערב הסעודית: "הפחיתו את תפוקת הנפט אחרת נאלץ להוציא את כוחותינו מארצכם."

*הסנאטורים קווין קרמר ודן סליבאן הכינו מבעוד מועד את הצעת החוק שתאשר לצבא ארה'ב לעזוב את ערב הסעודית אם זאת תחליט להתעלם מדרישתם.

*- משבר קורונה – ישראל פותחת ב"ניסויים קליניים "לטיפול אפשרי בקורונה.

ישראלים כולם חובשים מסכות לפי הוראת ממשלת ישראל.
עוד נמסר שממשלת ישראל אמרה היום (רביעי) כי אחד המרכזים הרפואיים במדינה נמצא בתהליך של "ביצוע הניסוי הקליני הראשון לטיפול בקורונה בעולם", תוך אישור כי הטיפול בו נעשה שימוש הוא תרופה ששימשה בעיקר לטיפול במחלות מפרקים.

אופיר גנדלמן, דובר הממשלה, צייץ, "בישראל ניסויים החלו בתרופה אפשרית המכונה קבזרה," והוסיף כי התרופה המשמשות לטיפול בדלקת פרקים "עשויה לעזור בטיפול בתסמינים הקשים של קורונה."

גנדלמן הוסיף כי הניסוי נערך על "חולה בן 64, שהוא החולה הראשון בישראל שקיבל את התרופה", ואיחל "הצלחה לניסויים".

*- שיעור הצ'קים החוזרים זינק ב-140% – מכ-2.5% מסך הצ'קים שהוצגו לפירעון בשגרה לכ-6% • במקביל הוכפל כמעט פי חמישה שיעור הצ'קים המבוטלים, מ-0.35% ל-2% • בנק ישראל מתריע: "יש לכך השלכות שיכולות להוביל לסנקציות"
בנק ישראל מגלה היום כי בשל משבר הקורונה נסק שיעור הצ'קים החוזרים ב-140% ביחס לשגרה, לאחר שהוא "עלה מכ-2.5% מסך הצ'קים שהוצגו לפירעון בעת שגרה לכ-6% בתקופת המשבר הנוכחי". במקביל, נרשם גידול חד של כמעט פי חמישה בשיעור הצ'קים המבוטלים, מ-0.35% ל-2%. גלובס

*- איראן מפגינה יכולות מרשימות באיסוף מודיעין ע"י מל"טים איראנים בפעולה, האוספים מידע על כוחות בבסיסים הצבאיים הגדולים של ארה"ב ללא יכולת זיהוי או הפרעה בעבודתם. קבוצות פרו-איראניות מעלות ומפיצות ברשתות המדיה ואף מאיימות כי יפתחו בהתקפות כואבות וקטלניות על בסיסים צבאיים של ארה"ב וישמידו בהצלחה, מסוקים,מערכות ההגנה אוויריות ויעדים אסטרטגיים נוספים אם ארה'ב רק תעשה טעות ותחשוב לפתוח במתקפה רחבה על מלציות פרו-איראניות על אדמת עיראק,כפי שהיא מתכננת לאחרונה.

*- לרגל יום השנה העשירי למטוס הדור החמישי su -57, גילו תאגיד המטוסים המאוחדים (UAC) מאיפה הגיעו המספרים על שם המטוס הצבאי: "SU" הושאל מהיזם והיצרן – חברת "סוחוי". למספר 57 יש גם את המשמעות הנסתרת שלו: 5 הוא הדור החמישי של מטוסי הקרב, והמספר 7 מספר מזל עבור מטוסי הסוחוי, בהשראת מטוס הקרב הטוב ביותר של הדור הרביעי הקודם – SU -27. "

*- ראש ממשלת סוריה, עימאד חמיס, הוציא צו, לפיו ביום ראשון ה -12 וה -19 באפריל, שהם ימי חגיגת חג הפסחא הקתולי והאורתודוקסי, כל האירועים ההמוניים מבוטלים.

*- כמעט 75%מהאיראנים חושבים כי ארה"ב לא תתקוף את איראן באם טהראן תמשיך לפתח את תוכנית הגרעין שלה, כך עולה מסקר שנערך לאחרונה .
רק אחד מכל ארבעה אזרחים מאמין שארצות הברית כן תפתח במתקפה צבאית.

במקרה שארה"ב תתקוף לאחר איראן גרעינית, מרבית המשיבים אמרו כי על איראן להגיב צבאית. 30% נוספים אמרו כי על איראן לא להשיב תגובה ועליה להגיש תלונה לאו"ם.

 

כתיבת תגובה