17 למרץ 2020: מבזקי חדשות בנושאי וירוס הקורונה בישראל ובעולם. מתעדכן

*- איראן: יותר מ -5,500 מתים ב -186 ערים מנגיף הקורונה .פורסם על ידיי אותו ארגון זכויות אדם באיראן כאשר טען שיש באיראן 750 הרוגים בעוד הרשויות המקומיות באיראן דיווחו באופן רשמי על כ 127 הרוגים.

*- אמזון הגדולה מכולם – מודיעה על גיוס של 100 אלף עובדים חדשים כדי לעמוד באתגרים שמגיפת הקורונה והכרזת מצב החרום בארה"ב תעמיד בפניהם .

*- התפרצות של שפעת העופות – H5N6 or bird flu במחוז בפיליפינים .

*- תורי ענק משתרכים ליד החנויות למכירת נשק בארה"ב.

*- האיחוד האירופי נועל את עצמו ל-30 יום . אין כניסה לזרים.

*- סאן פרנסיסקו לא מחכה – נועלת את עצמה – אין יוצא ואין בא.

*- מקרון מודיע על סגר מוחלט בצרפת . ממשלת צרפת החלה לתלות הוראות ללחימה בקורונה גם בשפה הערבית .

*-  בית חולים בפריס הודיע כי לא יספקו מכשירי הנשמה לבני 75 ומעלה . איזה גורל אכזר של אזרחים במדינה שהמציאה את ה- אחווה שיוויון ובולשיט….

*- השר לאיכות הסביבה הפולני חטף קורונה.

*- סודן נועלת את עצמה מבפנים בעקבות המגפה.

*- בוטל תרגיל "אריה אפריקני 2020" בין צבא ארה"ב למדינות באפריקה..

*- שר הפנים של מונאקו נדבק בווירוס.

*- הצבא הצרפתי מתפרס בשעות אלו בפריס, צרפת, ומתכונן לביצוע הפקודות הקשורות למצב החירום כדי להתמודד עם התפשטות ה- COVID-19.

*- שר האוצר הישראלי כחלון משה דחה את בקשתו של מקבילו הפלסטיני לשחרר הכנסות מיסים פלסטיניות שהוקפאו על ידי ישראל כדי שהרשות הפלסטינית תוכל להשתמש בהן למשבר נגיף קורונה.

*- הסנטור רומאני האמריקאי מציע לשלם לכל אמריקאי בוגר 1000 דולר לחודש עד גמר משבר הקורונה. לאחר מכן הוציא תיקון וכתב שמדובר רק במענק חד פעמי ולא תשלום מתמשך.

*- לא שמים קצוץ – אלפי רוחצים בחופי פלורידה למרות בקשת השלטונות להתרחק אחד מהשני .

*- איראן: מספר האנשים שמתו משתיית אלכוהול מחשש להידבק בנגיף קורונה מגיע ל -146, בני 15-72.

למעלה מ -1,000 מאושפזים עקב הרעלת אלכוהול . המקום בו התרחשו רוב מקרי המוות הוא בדרום מערב מחוז ח'וזסטאן.

*- סקר דעת קהל חדש מראה כי 70.4% ממשקי הבית בטהראני איבדו חלק מהכנסותיהם בגלל התפרצות COVID-19.

*- איראן הקציבה 250 מיליון יורו לייבוא תרופות וציוד ללחימה בקורונה. זה בקושי דמי הכיס של חמינאי כל חודש . איזה ציניות פרסית ?

*- טורקיה ביטלה את כל תפילות יום שישי הקרוב בכל רחבי המדינה.

*-  זריף יתקשר לשר החוץ הבריטי ויבקש עזרה לנפגעי הקורונה באיראן . מאיומים עברו לזחילות ותחנונים .

*- הניו-יורק טיימס – מירב מקורות ההידבקות בקורונה בארה'ב מקורן מאנשים שהגיעו ממצרים.

*- גורמים רשמיים בבריטניה חוששים כי נגיף הקורונה ידביק כ 80% מהארץ, במהלך השנה הקרובה – 16 במרץ, 2020

גורמים רשמיים במערכת הבריאות הבריטיים מזהירים מפניי השלכותיו של הנגיף .

זה יימשך לפחות עוד שנה – וידביק 80 אחוז מהעם, כך עולה ממסמך רשמי של משרד הבריאות שהודלף לעיתון בבריטניה.

"כל 80% מהאוכלוסייה בבריטניה צפויים להידבק ב- Covid-19 במהלך 12 החודשים הקרובים, ועד 15% (7.9 מיליון איש) עשויים להיות באשפוז",כך נכתב במסמך של הבריאות הציבורי של אנגליה (PHE) על ידיי הבכירים. אנשי NHS.

הקטסטרופה עוד לפניינו זה עלול להסתיים בלמעלה מ 500,000 מקרי מוות בבריטניה אף אם שיעור התמותה הוא אפילו פחות מאחוז אחד, כך נכתב במסמך.

הדו"ח גם מזהיר כי שירות הבריאות במדינה לא יוכל להתמודד עם מספרים כאלה גבוהים של אנשים הסובלים מתסמינים או כאלו שיתגלו אצלם סימפטומים הזקוקים לבדיקה ולטיפול מיידי מציל חיים."

*- עצה חכמה ואלטרואיסית שונה ונכונה, כיצד עליינו לנהוג ולהתנהל בחיי השגרה מול התפשטות נגיף הקורונה בעולם.

על כל אדם להתנהג כאילו הוא נושא את הנגיף בתוכו – העצה באדיבות ,פרופסור גרהאם מדלי, מומחה למחלות זיהומיות מאוניברסיטה בלונדון להיגיינה ורפואה מודרנית.

איך לנהוג מול קוביד – 19 : אנשים אינם צריכים להתנהג כאילו הם מנסים להמנע מהידבקות בנגיף.

במקום זאת, עליהם לחשוב ולהתנהג ככאלו שכבר הם נשאים של הנגיף ומנסים לפעול ולהתרחק מאחרים כדיי לא להעביר אותו.

לרוב האנשים יש חשש ופחד להידבק בנגיף. אני חושב שדרך טובה לעשות זאת היא לדמיין שיש לך את הנגיף ולשנות את התנהגותך בכך שלא תעביר אותו לאחרים הנמצאים בקרבתך .

אני בטוח שהדרך הטובה לבלום את התפרצותו של הנגיף, היא פשוט לדמיין שיש לך את הנגיף ולשנות את דפוס התנהגותך,בדיוק לחשוב הפוך.

אל תחשוב על שינוי בהתנהגות שלך כדי לנסות בכל דרך להתחמק מהנגיף, חשוב על פעולות ודרכים כיצד לשנות את סדר יומך כדי שלא תעביר את המחלה למישהו אחר.

השינוי בתפיסה הזה מאיר את עיינהם של מיליוני אנשים, שנמצאים כעת בבהלה בגלל הנגיף, והתבלבלו מאוד כיצד עליהם להמשיך ולהתנהל כדי להמשיך להישאר בטוחים.

*- וירוס הקורונה אינו קטלני ומסוכן כפי שמעריכים, הוא לא יוכל לשרוד בטמפרורה של מעל -26 מעלות צלזיוס ,הוא נמצא בשיאו כאשר הוא נמצא בסביבות טמפרטורה של 8 מעלות, כך מעריך מומחה למחלות זיהומיות ,ד"ר ח'אלד, מנדאם.

*- בישראל מאמצים את שיטת הבידוק הקוריאנית בשיטת דרייב-אין. כל מי שמגלה סימפטומים או היה בקרבת חולים מגיע ברכבו למתחם בדיקות ונבדק בעודו ברכב באמצעות ערכה.

*- תחילת ההסגר? המדינה מורה לבנקים להיערך לסגירת רוב הסניפים

מדובר בצמצום השירות הפרונטלי לכ-25% עד 30% מהסניפים של הבנקים • הכספומטים והמכשירים אוטומטיים ימשיכו לפעול כסדרם

האם הגל הבא של המגבלות על הפעילות במשק ייצא לדרך בימים הקרובים? ל"גלובס" נודע כי בנק ישראל צפוי להודיע בימים הקרובים על צמצום מספר הסניפים הפתוחים בבנקים למתן שירות לציבור הרחב, כשנראה כי יהיה מדובר בסגירה של סדר גודל של כמחצית מהסניפים ועד שלושה רבעים מהסניפים. לא מן הנמנע שזה יקרה כבר החל ממחר.
ל"גלובס" נודע כי הבנק המרכזי כבר הודיע לבנקים להתכונן לעבור לעבוד רק עם סניפי גרעין. משמעות המהלך היא פתיחה של כ-25%-30% מהסניפים, כשאותם סניפים ייתנו את כל השירותים הפרונטליים.

תמונה

 

כתיבת תגובה