אזהרה אמריקאית חמורה בעיראק: נגיב כמו שצריך!

אזהרה חמורה של ארה"ב, בעקבות ירי הרקטות הנוסף  לבסיס צבאי עיראקי בו שוהים גם כוחות אמריקאים.

שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, הזהיר היום (שני) את עיראק כי ארצות הברית תגיב "כראוי" לכל התקפות חדשות על אמריקנים, וזאת לאחר סדרה של פיגועי טילים שכוונו לבסיס צבאי עיראקי בו שוכנים גם כוחות אמריקנים.

"ארצות הברית לא תסבול התקפות או איומים על חייהם של חיילים אמריקנים", אמר פומפאו בשיחה טלפונית עם ראש ממשלת עיראק, אדל עבדול מהדי, במהלכה דן בתקיפות האחרונות על הבסיס הצבאי אלטאג'י.

פומפאו חזר והדגיש, על פי הודעה שפרסם משרד החוץ האמריקני ביום שני, כי על ממשלת עיראק למלא את חובתה להגן על גורמי הקואליציה הבינלאומית שהובילה וושינגטון ולסייע לה במאמציה להביס את דאעש.

שר ארה"ב אמר כי יש צורך להטיל את האחריות על התקיפה על המיליציות המזויינות , והדגיש כי ארה"ב לא תסבול התקפות או איומים על חייהם של אמריקאים  ותנקוט בצעדים נוספים כנדרש להגנה עצמית.

ביום שבת, נורו 33 רקטות קטיושה לעבר הבסיס הצבאי העיראקי אלטאג'י, צפונית לבגדד, בו נהרגו שני חיילים אמריקאים ובריטי אחד במתקפה שדמתה מאוד לתקיפה של יום רביעי קודם לכן.

איש לא נטל אחריות למתקפת הטילים על הבסיס הצבאי, אולם וושינגטון בדרך כלל מאשימה את הפלגים השיעים הנאמנים לאיראן בביצוע פיגועים אלו.

בסיס אלטאג'י נחשב כיום כמרכז הפעילות הקרבית של כוחות ארה"ב והקואליציה לאחר שנטשו בסיסים אחרים בעקבות המתיחות האיראנית-אמריקאית, והחשש ממבצעי נקמה לאחר ההתנקשות במפקד כוח קודס לשעבר, קאסם סולימאני, וסגן ראש ועדת המוביליזציה הפופולרית, אבו מהדי אל-מוהנדיס, בתקיפה מכלי טייס אמריקאים בבגדד בינואר האחרון.

آثار للضربات الأميركية على مواقع تستخدمها ميليشيا كتائب حزب الله في العراق

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה