ארה"ב מכריזה על סנקציות חדשות נגד איראן

ממשל טראמפ הודיע ​​ביום שישי על סנקציות חדשות נגד איראן, זאת בעקבות תקיפת הטילים האיראנית ביום רביעי על שני בסיסים אמריקאים בעיראק.

הסנקציות החדשות, מכוונות לייצוא המתכות של איראן כמו גם הוכרזו סנקציות על שמונה בכירים איראניים נוספים על ידי מזכיר המדינה, מייק פומפאו, וסטיבן מנושין, מזכיר האוצר האמריקאי.

"ארצות הברית מכוונת לבכירים האיראניים בגלל המעורבות והשותפות שלהם בפיגועי הטילים הבליסטיים ביום שלישי", כך אמר מנושין בהצהרה, כפי שצוטט על ידי CNBC.

בין הפקידים ניתן למנות את מזכיר מועצת הביטחון הלאומית העליונה של איראן וגם את סגן רמטכ"ל צבא איראן, שעל פי ההצהרה נאמר כי הם "קידמו את יעדי ערעור היציבות של המשטר [האיראני]".

על פי הדיווח, ארצות הברית גם ייעדה 17 יצרני מתכות איראניים וחברות כרייה שבסיסן בסין.

תוצאת תמונה עבור סנקציות חדשות נגד איראן

דובר משרד החוץ האיראני, עבאס מוסאווי, גינה בתוקף את הטלת הסנקציות החדשות על אזרחים וחברות איראניות על ידי ארצות הברית, ואמר שלמרבה הצער האמריקאים מעורבים בסוג של התנהגות חד צדדית, בלתי חוקית ולא חד משמעית – ומתעקשים עליה.

הסנקציות האחרונות הזניחו את כל התקנות והנורמות הבין-לאומיות. התעשיות הממוקדות [בסנקציות] התערבבו בחיי היומיום של מיליוני אזרחים איראנים, כך אמר מוסאווי וטען כי הסנקציות מפרות באופן ברור את החלטת האו"ם 2231.

צעדים חד צדדיים של ארצות הברית הפכו אתגר לקהילה הבין-לאומית והתעשייה העולמית איבדה מזמן את היכולת להתחרות באלה של מדינות אחרות. הממשל האמריקאי רוצה להתמודד בתחרות העולמית באמצעים לא הוגנים – על ידי הטלת סנקציות, כך אמר דובר משרד החוץ האיראני.

מוסאווי הוסיף כי הניסיונות הללו לא יגיעו לשום מקום וארצות הברית בסופו של דבר תאלץ להשלים עם המציאות ולהודות בתבוסתה.

 

כתיבת תגובה