הפעילות הבריטית במזרח התיכון ברקע חיסולו של הגנרל סולימני

בריטניה פועלת כדי להרחיב את תוכניות המגירה שלה לפינוי חיילים ואנשים בריטים אחרים מעיראק.

משרד ההגנה הבריטי שלח בסוף השבוע כ-20 מתכננים צבאיים בכירים וקציני קשר לשגרירות בבגדד, כך על פי הדיווח ב"טיימס".

מקורות ביטחוניים אמרו לעיתון כי הסיכון לפיגועי תגמול יעלה ביום שלישי, לאחר שלושה ימי האבל כדי לציין את מותו של קאסם סולימאני.

היועצים הבריטים שנשלחו לעיראק בסוף שבוע יעסקו בעריכת תכניות לפינוי חיילים במהירות מהמדינה, כך דיווח הטיימס, והוסיף כי התכניות שאותן יציעו היועצים הבריטיים ישמשו את הדיפלומטים והאזרחים במידת הצורך.

הדיווח מגיע כאשר ארצות הברית הכחישה כי בכוונתה להוציא את כוחותיה מעיראק, למרות מכתב טיוטה שהודלף מגורם צבאי בכיר שהצביע על תכניות נסיגה.

שר החוץ הבריטי, דומיניק ראב, אמר כי "מה שאנחנו מחפשים לעשות זה לבטל את ההסלמה במתחים עם איראן ולוודא ביחס לעיראק שלא נאבד את הרווחים הקשים שזכינו בהם נגד דאעש".

"אנו מודאגים שאם נראה מלחמה כוללת זה יהיה מזיק מאוד ולמעשה הטרוריסטים, ובמיוחד דאעש יהיו המנצחים היחידים", כך אמר שר החוץ הבריטי.

"אנו עובדים עם השותפים שלנו בארצות הברית, עם השותפים שלנו באיחוד האירופי, וזו הסיבה שאני יוצא היום לבריסל, כדי לוודא שאנו שולחים מסר מאוד ברור ועקבי על הצורך בעצירת הסלמה ובמציאת מסלול דיפלומטי", הוא הוסיף.

מנגד מתכוונת גרמניה,בת בריתה של בריטניה, להעביר חלק מכ-120 חייליה בעיראק לירדן וכווית השכנות.

שר הביטחון הגרמני, אנגרט קרמפ-קרנבאאואר, ושר החוץ הגרמני, הייקו מאס, כתבו למחוקקים כי הכוחות בבסיסים בבגדאד וטאג'י "יתדללו באופן זמני", כך דווח בסוכנות הידיעות dpa.

קרדיט: אברהם תמקר מקבוצת נציב

תוצאת תמונה עבור ‪uk vs iran‬‏

 

כתיבת תגובה