סין מעלה הילוך לקראת הגברת השפעתה במזרח התיכון

סין "מעלה הילוך" ונראה כי היא מתכננת להגביר את מעורבותה במזרח התיכון.

דיפלומט סיני אמר אתמול כי סין מחויבת למלא תפקיד בונה בשמירה על שלום ויציבות במזרח התיכון ובאזור המפרץ.

"סין עוקבת אחר המצב מקרוב והמשימה הדוחקת כרגע היא למנוע את ההסלמה ולמנוע מהמצב לצאת משליטה. כחברה קבועה במועצת הביטחון, סין מבצעת מאמצים דיפלומטיים פעילים", כך אמר לכתבים בניו יורק ג'אנג ג'ון, סגן שגריר סין באו"ם.

הוא גם ציין כי חבר מועצת המדינה הסינית ושר החוץ הסיני, וואנג יי, ניהלו שיחות טלפון עם שרי החוץ של רוסיה, צרפת ואיראן, במחויבות נחרצת לשלום ויציבות אזורית, והוסיף כי סין מתנגדת לשימוש שרירותי בכוח ביחסים בינלאומיים.

הדיפלומט הסיני באו"ם אמר כי "מעשי ההרפתקנות החד-צדדיים של ארצות הברית הפרו את הנורמות הבסיסיות הקיימות ביחסים בינלאומיים והביאו להחמרת המתחים".

"אנו קוראים לצד האמריקאי לא להתעלל בכוח שלהם וקוראים לגורמים הרלוונטיים לנקוט איפוק ולחפש פיתרון באמצעות דיאלוג", אמר ג'אנג ג'ון.

"במקביל, יש לכבד את הריבונות, העצמאות, האחדות והיושרה הטריטוריאלית של עיראק", הוסיף סגן שגריר איראן באו"ם.

"סין מוכנה לשמור על קשר הדוק עם גורמים רלוונטיים, לקיים עמדה צודקת ואובייקטיבית, לעמוד בעד החוק הבינלאומי, בהגינות ובצדק, ולשמור על שלום ויציבות באזור המפרץ והמזרח התיכון", ציין הדיפלומט הסיני.

"סין תומכת בתוקף בהגנה ביטחונית של משימות חוץ בהתאם לחוק הבינלאומי. הפעולה הצבאית החד צדדית של ארצות הברית הובילה לשינויים דרסטיים במצב האזורי. הפעולות שינקטו על ידי מועצת הביטחון צריכות לשקף את ההתפתחויות האחרונות במצב ולסייע במניעת הסלמה של מתחים", הוא הוסיף.

קרדיט:אברהם תמקר מקבוצת נציב

תוצאת תמונה עבור ‪china middle east‬‏

 

כתיבת תגובה