החיסול המהדהד של סולימני במבט לאחור. הכתובת זעקה מהקיר

אתמול בלילה ,לאחר שנודע על פיצוצים מסתוריים בשדה התעופה הבין לאומי של בגדד,דיווחים שהתפשטו ברחבי העולם כאש קוצים ,ולאחר שנחשפו תמונות לא ברורות של 2 מכוניות מפוחמות שנפגעו ישירות מטילים ושלא היה ברור במה אנו מסתכלים ואת גופות מי אנחנו רואים , החל הספירה לאחור עד שהתברר,באופן רשמי וסופי כי אכן נערפו כמה ראשי נחשים בעולם השיעי ובראשם את ראשו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראנים – האלוף קאסם סולימני, שפיקד על כל כוחות החוץ ,והיה אחראי על הפעילות כל המיליציות השיעיות הרצחניות באזור.

ואכן עם בוקר אישרו כל אמצעי התקשורת המרכזיים בעולם שאכן סולימני חוסל בתוך רכב שנסע כאשר היה בדרכו אל מחוץ לשדה התעופה של בגדד.

מפת אזור הסיכול:

מבצע חיסול בקנה מידה כה גדול , ובמיוחד כשהמטרה הייתה מודעת לציד אדם שנערך אחריה על פני כל האזור הרחב בו הוא נהג להתנועע בחשאיות גמור אינו דבר של מה בכך .

ההערכות כי חיסול שכזה יכול להביא בעקבותיו הידרדרות קשה במצב הביטחוני לא רק בעיראק, בו נמצאים אלפי חיילים אמריקאים אלא גם במדינות שכנות ,בו פועלים עוד אלפים רבים של חיילים ואזרחים אמריקאים, הכריחה את מתכנני החיסול לנקוט כמה צעדי הכנה הכרוכים במהלכים לוגיסטיים גדולים ,בקנה מידה בין יבשתי, ולהביא לזירות האירוע מספיק כוחות שירתיעו את האיראנים וכוחות הפרוקסי שלה "להתפוצץ" על כל סממן אמריקאי ברחבי המזרח התיכון.

אם נעיף מבט אחורה ,נראה כי בכירי ממשל טראמפ, ולא פחות מהם הנשיא, הזהירו בכל לשון שניתן , כולל הדגשה כי "הדברים אינם אזהרה אלא איום גלוי" ,מעל כל אמצעי תקשורת אפשרי כי הם רציניים להכות בראשי הנחש במידה ותימשך הפגיעה באמריקאים.

אלא שאיומים לחוד והערכות איראניות לחוד.

האיראנים,שאינם נוהגים לבצע פעולות שליפה מהמותן , העריכו כי אם הם ימשיכו לדקור את האמריקאים בגבם תוך הקזת דם בטפטופים , התגובה האמריקאית לא תהיה משמעותית בגלל שהנשיא טראמפ גולש לשנת בחירות והוא לא יכול להרשות לעצמו להיכנס אפילו למערכה צבאית קצרה נגד האיראנים .

האיראנים גם ראו ,במהלך הימים והשבועות האחרונים,את תגבור הכוחות האמריקאים באזור המזרח התיכון , אך גם אחרי שספרו כל כלי וכל חייל הם עדיין לא הגיעו למה קריטית שייתן להם להבין כי האמריקאים מתכוננים לצאת למהלך צבאי נגד.

אלא שהתגבורים האחרונים של הכוחות הצבאיים האמריקאים במזרח התיכון היו "רמז עבה כפיל" , למי שבכלל יכול היה להבין אותם , כי הם מתכוננים למהלך צבאי משמעותי שאינו דווקא מלחמה קצרת יומין .

מבחינת האמריקאים תכנון חיסולו של סולימני היה מהלך ארוך טווח, כולל הכנות בשטח לקראתו , אלא שעיתוי הביצוע אינו ניתן גם לתכנון מראש אלא מתבצע בזמן "הבשלה" קצר בו ידיעת "זהב" מודיעינית נכנסת מניעה תהליך מהיר כברק שיוציא לפועל את חיסול המטרה.

סולימני היה ידוע בתנועותיו הרבות ברחבי האזור כשאת כולן הוא עשה לבד ובחשאיות גמורה. רק הוא ידע איפה הוא יישם מחר . אלא שתנועות כה רבות לאורך ציר זמן של שנים מביא לירידה בערנות והוא אכן נתפס במקום ובזמן כאשר יותר מדיי אנשים ידעו היכן הוא יהיה "בשעה הקרובה" .

גם התכנסות,ברכב אחד או שנים של יותר מדיי בכירים הייתה טעות בשיקול הטקטי של הבכירים והביא לחיסולם.

והמהלך אכן בא והמכה הייתה קשה ומכאיבה אך לא כזאת שמכריחה,עדיין,להפעיל כוחות צבאיים במערך של מלחמה אזורית.

זירת האירועים:

הכתבות שרמזו על המהלכים העתידיים שהיו מבחינת כתובת ברורה ובוהקת על הקיר אצל מנהיגי איראן והמהלכים האיראנים שהיו במקביל:

תסריט של אחרי המבצע:

הבאת כוחות לקרבת מקום לכל התפתחות שלא תבוא:

ההכנות שהביאו כוחות תגבור לשמירה על השגרירות לימים שאחרי "ביצוע התכנית" :

עכשיו מתברר כי פינוי השגרירות בבגדד לא היה מעשה של פחדנות אלא הכנות לעתיד שכרגע נראות בהחלט במקום:

 

ולחשוב כי כל הכתבות שהועלו לעיל הם רק מה-5 הימים האחרונים והם רק חלק מזערי ממה שפורסם .

אכן, הכתובת הייתה על הקיר אלא שהמטרות שחוסלו,לא השכילו להבינם.

תוצאת תמונה עבור הכתובת על הקיר

 

כתיבת תגובה