ארה"ב פועלת לתגבור ההגנה ההיקפית סביב בסיסיה בעיראק

גורם ביטחוני חשף, היום ראשון (28 בדצמבר, 2019) כי כוחות אמריקאים נקטו אמצעי ביטחון קפדניים, בסביבת בסיסיהם הצבאיים במחוזות נינווה וכירכוכ, תוך שהם מצביעים על נכונותם של המליציות לבצע פעולות צבאיות.

הגורם, שסירב לחשוף את שמו ודרגתו, אמר בראיון ל- (Baghdad Today) כי "הכוחות האמריקנים ערכו סיורי גישוש, בליווי מטוסי קרב, בסמוך לבסיס הצבאי קייארה בנינוה אתמול, וערכו סיורי ביקורת במספר כפרים סביב הבסיס, לאחר הפיגועים האחרונים.

הוא הוסיף, "הכוחות נקטו באותם צעדים בסביבת בסיס (K-One), בנפת כירכוכ," וציין כי הם "ניהלו מבצע פיקוח, שלווה במטוסי קרב, לחיפוש אחר משגרי טילים."

הוא ציין כי "הכוחות האמריקנים נערכים למערכה צבאית, נגד הכפרים סביב הבסיס, בשיתוף המשטרה הפדרלית."

דיווחים בעיתונות האמריקאית חשפו היום, כי המועצה לביטחון לאומי בראשות נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, מקיימת ישיבות אינטנסיביות, לאחר הירי לעבר הבסיס בעיר כירכוכ העיראקית, שהרג אמריקני אחד ופצע אחרים.

"הנשיא טראמפ התבשר על הירי לבסיס, והוא עדיין עובד בצמוד עם צוות הביטחון הלאומי שלו, כדי לפקח על המצב", אמר גורם בממשל אמריקני.

על פי הדיווח, כמה טילים פגעו במחסן התחמושת בבסיס, מה שהוביל למספר פיצוצים משניים, כך על פי הערכות ראשוניות שסופקו לגורמי ההגנה האמריקנית.

גורם ההגנה האמריקני אמר, כי "מדובר בפיגוע הטילים מספר 11 בחודשיים האחרונים, שבוצע נגד בסיסים עיראקיים, שם היו כוחות אמריקאים", אמר גורם במשרד ההגנה האמריקני. "התקפות אלה הפכו מקור לדאגה חמורה לפנטגון".

ובכירי ההגנה האמריקני הודיעו כי קבלן אמריקני נהרג ו4 חיילים אמריקאים נפצעו כאשר נורו למעלה משלושים טילים, ביום שישי האחרון, לבסיס צבאי בעירק.

הפיגוע מגיע שבועיים לאחר ששר החוץ מייק פומפאו, פרסם הצהרה שמזהירה, כי כל תקיפת טילים של איראן או שלוחיה בעיראק, שיפגעו באמריקנים "תיענה באופן החלטי."

ממשל טראמפ לא חשף את שם המליצייה החשודה בביצוע הפיגוע. הגורם האמריקני הוסיף כי צבא ארה"ב מתמקד בחקירה במיליציית חיזבאללה-עיראק המגובה על ידי איראן.

הכתבה פורסמה עוד לפני המתקפה האמריקאית על 5 בסיסים של חיזבאללה עיראק בעיראק וסוריה

קרדיט:עמרם אל – מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה