רוסיה מתפשטת מזרחה: מקימה מיליציה מקומית נוספת שתפעל בצפון מזרח סוריה

רוסיה אכן מתפשטת מזרחה בסוריה.

לאחר ששנים היא התרכזה פעלה בסוריה דרך בסיס חיל האוויר שלה בחמימים שבצפון מערב סוריה ורק יחידות משטרה שלה ביצעו סיורים באזורים שהסכימו להפסיק את הלחימה ולעשות סולחה עם השלטון המרכזי בדמשק.

אלא שהרוסים ראו בעיניים כלות איך איראן הולכת ומשלטת על דרום סוריה ומזרחה והחליטו לפעול על מנת להצר את צעדיה של איראן.

בתחילה נשלחו יחידות משטרה צבאית רוסית להשגיח על הסדר בדרום מערב סוריה ולאורך גבול ישראל ועכשיו היא פונה מזרחה.

בתחילת החודש דיווח האתר נציב.נט כי יחידות משטרה רוסיות החלו לפעול בלב אזור הנמצא בשליטה איראנית מלאה באזור הערים אלבוכמאל ואלמיידין הקרובות לגבול העיראקי והסמוכות למעבר אלקאים המשמש את הגשר היבשתי האיראני להוביל נשק וסחורות מטהרן עד לים התיכון.

אזור פעילות נוסף שהרוסים אצו רצו לקבוע את נוכחותם שם הוא בצפון מזרח סוריה , אזור הסמוך לשדות הנפט והגז הסורים הגדולים, וזאת כדי למנוע מצבא טורקיה או מיחידות המורדים להשתלט על שטחים אלו. הפעילות הרוסית הנוכחית בצפון מזרח סוריה נעשית בתאום מלא עם הכורדים שקודם לכן ננטשו על ידי האמריקאים והם נאלצו לבקש את חסותו של פוטין.

קביעת הנוכחות הרוסית בצפון מזרח סוריה נעשית בכמה דרכים.

מקורות מקומיים במזרח סוריה מדווחים כי רוסיה החלה להקים מיליציה חדשה שתהיה קשורה אליה ותמלא את החלל באזורים המפרידים בין "מיליציית קאסד הכורדית" לבין כוחות המורדים המגובים על ידי טורקיה באזורים של צפון סוריה.

כתב סוכנות הידיעות – סטפ ניוז – עבדול רחמן אל-אחמד אמר כי הכוחות הרוסיים החלו להקים מיליציה צבאית הקשורה אליהם באזורים הכפריים במחוז אל-חסאקה ,באזורי אמודה, אל-דרבשיה ותל-תמר, שבצפון מזרח סוריה, והמשימה של מיליציה זו היא להתפרס באזורים שהתפנו על ידי המיליצייה הכורדית – "SDF" ,בגבול סוריה-טורקיה.

Image result for syria map

הוא ציין כי מיליציה זו תהיה תחת פיקוח ישיר של הכוחות הרוסים, מכיוון שלוחמיה הוכשרו ישירות על ידי קצינים רוסים מלכתחילה.

הכתב הסביר כי הרוסים משלמים לחיילי המיליציה החדשה משכורת חודשית של 200 $, בנוסף לתמיכה לוגיסטית וצבאית, כמו שהיא מספקת ליחידות דומות שבפיקוחה כמו ליחידות גייס-5.

רוסיה מפקחת כיום על כמה יחידות צבאיות בסוריה, כולל גייס-5 וכוחות אלנימר, הכפופות ישירות לפיקוד הרוסי הנמצא בבסיס חיל האוויר -חמימים . הכוחות הרוסים נכנסו לאחרונה להילחם לצדם של כוחות המשטר ו"מיליציית קאסד הכורדית "באזורים שממזרח לפרת , במסגרת הסכם עם הצד הטורקי להגביל את התקדמות כוחות האופוזיציה הנתמכים ע"י טורקיה והפועלים יחד עם צבא טורקיה באזורים אלה.

כתיבת תגובה