המערב אינו מוכן להשלים עם מינוי ראש ממשלה מקורב לחיזבאללה בלבנון

נראה כי החיזבאללה ניסה לגנוב שוב את הקופה בלבנון אלא שהפעם הם רצו לעצמם את הסיוע הבין לאומי הולך ומתרקם בחסות צרפת . החיזבאללה חשב שאם תוקם ממשלה בלבנון, ויהיה ראש ממשלתה אשר יהיה , הסיוע הכספי של מיליארדי דולרים יגיע ללא תנאי ויאפשר להם לקחת לעצמם חלק נכבד ממנו. אלא שמדינות המערב כנראה לא כל כך מטומטמות כמו שהאיראנים והחיזבאללה חושבים.

קבוצת התמיכה הבינלאומית בלבנון, שהוקמה על ידי צרפת ,כדי לתמוך ב-"מושבה" שלה – לבנון, הודיעה כי הקהילה הבינלאומית תסייע ללבנון כלכלית רק לאחר שתסתיים הקמת ממשלה חדשה, "מקובלת בינלאומית", ויכולה לבצע רפורמות להוצאת לבנון מהמבוי הסתום.

נראה כי האמריקנים נחושים בדעתם להגביל את השפעתה של מפלגת איראן הלבנונית (החיזבאללה) בלבנון, גם אם זה יוביל להטלת סנקציות על אישים נוצריים שהחיזבאללה מסתתרת מאחוריהם, במיוחד מכיוון שלרובן יש דרכונים מערביים. האמריקנים טענו כי הם לא יקבלו את ג'ברן בסיל בשום תפקיד בממשלה חדשה, ויטילו עיצומים על כל פוליטיקאי נוצרי שישמש כיסוי  עבור החיזבאללה, ואם החיזבאללה לא יקבל זאת, התמיכה הכספית המובטחת מהקהילה הבינלאומית לא תגיע.

למרות ההסכם האחרון על מינוי ראש ממשלה שנתמך על ידי החיזבאללה, שעליו לבחור את שריו מזרמים עדתיים, זה לא יפתור את הבעיות הכלכליות שהמדינה סובלת מהן, גם אם הסיוע יועבר ללבנון, כך שהבעיה היא לא עם אישים מסויימים בלבנון, וגם לא בתשלום כספי, אלא במבנה המדינה מכיוון שהיא מתקיימת על מכסות עדתיות ועל שחיתות.

ראש ממשלת לבנון החדש המקורב לחיזבאללה:

הערכה: גם אם ראש הממשלה החדש יצליח להקים ממשלה יציבה בלבנון, ימיו מדודים היות והכלכלה הלבנונית מרוסקת ומערכת הבנקאות הלבנונית פשטה למעשה את הרגל ואוצר המדינה ריק ממטבע זר מה שלא יאפשר לממשלה לתפקד ולשלם את משכורות פקידיה.

 

 

כתיבת תגובה