לראשונה ביצעה רוסיה סיורים צבאיים בלב המאחז האיראני במזרח סוריה

לאחר שרוסיה דחקה את המיליציות האיראניות מצפון סוריה באמצעות סיורים של המשטרה הצבאית הרוסית נראה כי פניה למזרח סוריה שם התבססה איראן בצורה אינטנסיבית במחוז דיר א-זור ובמיוחד בערים הגדולות אלבוכמאל ואלמייאדין.

לראשונה ,במלחמת האזרחים בסוריה,צבא רוסיה ערך פטרולים בעיר אלמיאדין שבמחוז דיר א-זור שבמזרח סוריה.

על פי מידע המגיע מהאזור צבא רוסיה ערך סיור ארוך בתוך העיר אלמיאדין בסוף שבוע זה כאשר הם עוברים בכל רחבי העיר ומוודאים את בטחון התושבים.

הצבא הרוסי חצה במהלך הסיור בעיר מספר מחסומי דרכים של המיליציות האיראניות ,אך לא דווח על כל חיכוך בין 2 הצדדים.

במקביל חילקו הכוחות הרוסים כ-2000 סלי מזון לתושבי א-רקה ורופאים צבאיים החלו לתת טיפול רפואי לתושבי המקום.

אמנם לצבא הרוסי יש נוכחות במחוז דיר א-זור אך עד כה הוא נמנע מלצאת ולהגיע לערים אלמיאדין ואלבוכמאל. צבא רוסיה ריכז את סיוריו באזורים שבצפון סוריה שם היו במהלך חודש נובמבר ארועים אלימים קשים.

אפשר וכניסת הכוחות הרוסים לאזורים הסמוכים למעבר הגבול הסורי-עיראקי "אלקאים" הוא במסגרת הסכמות עם ישראל וארה"ב להשגיח על האזור ולמנוע מאיראן להכניס לסוריה וללבנון מערכות נשק כבדות שישראל וארה"ב מתנגדות לכך.

אזורי אלבוכמאל ואלמיאדין ,שם מאחסנים האיראנים טילים בליסטיים המגיעים לישראל ולסעודיה,מותקפים גם בשנה האחרונה ע"י כלי טייס בלתי מזוהים , ואפשר כי המעורבות הרוסית בנעשה באזור נועדה להפסיק תקיפות אלו תוך לקיחת אחריות ביטחונית על כל האזור מצד רוסיה המבקשת אף היא לדחוק את האיראנים מסוריה.

 

כתיבת תגובה