חיל הים הסעודי השמיד סירת תופת של החות'ים שיצאה לבצע פיגוע בים האדום

מאז שארה"ב בטלה את הסכם הגרעין והטילה סנקציות קשות על איראן ומאז שאיראן איימה כי אם לא יאפשרו לה לייצא נפט – אף מדינה באזור לא תוכל לייצא גם היא, היה ברור כי השייט האזרחי בים האדום בסכנה.

מקורות ערביים מדווחים כל הזמן כי איראן מספקת למורדים החותים לא רק כטב"מים תוקפים וטילים בליסטיים ארוכי טווח אלא גם סירות תופת ומוקשים ימיים שנועדו לשבש את השייט האזרחי ומסחרי בים האדום.

מומחים העריכו כי זה רק שאלה של זמן עד שנראה ניסיון של החותים לבצע פיגוע נגד אניות אזרחיות בים האדום באמצעות סירות תופת.

הקואליציה הערבית בראשות סעודיה התומכת בנשיא הנבחר של תימן הודיעה היום כי השמידה סירת תופת ממולכדת הנשלטת בשלט רחוק וששוגרה למשימה בים האדום ממחוז חודיידה, שבצפון מערב תימן, והנמצאת בשליטת החותים הנאמנים לאיראן.

סוכנות הידיעות הסעודית מדווחת מפי דובר צבא סעודיה – אלוף משנה טורקי אל-מליקי  כי הכוח הימי של הקואליציה הבחין היום בבוקר בניסיון של המיליציה החות'ית ,הנאמנה לאיראן ,לבצע פעולה עוינת בדרום ים סוף ,באמצעות סירה ממולכדת הנשלטת מרחוק  וששוגרה משטח מחוז חודיידה.

השמדת סירת תופת דומה לפני שנה:

אל מליקי, דובר כוחות הברית, אמר: "הסירה הממולכדת שהיוותה איום על הביטחון האזורי והבינלאומי ואיום על נתיבי התובלה הימית והסחר הבינלאומי – הושמדה."

אל מליכי הדגיש כי פיקוד הכוחות המזוינים של הקואליציה "ממשיכה לנקוט בצעדים נוקשים ומרתיעים נגד מיליציה זו ולנטרל ולהשמיד יכולות כאלה, המאיימות על ביטחון אזורי ובינלאומי".

לאחר הפיגועים במתקני הנפט הסעודים במזרח המדינה ,לטענת החותים-זה נעשה על ידם , היה ברור כי החותים ינסו לפעול בשמם של האיראנים על מנת להקל את הלחץ הכלכלי והצבאי שמקיימת ארה"ב ובעלות בריתה על איראן בכל אזור המזרח התיכון.
סיכול סירת התופת היום הוא רק סימן ראשון שהאיראנים הכניסו את זירת ים סוף לשטח העימות הכולל שלהם עם ארה"ב.
ההערכה כי ניסיונות הפיגוע  בים סוף אכן ימשכו.
רק לפני חודשיים הגדרנו את כל אזור הים האדום כאזור מלחמה וכנראה לא טעינו.
https://nziv.net/26352/
קרדיט: "עין הנץ מדווח חדשות בטלגרם " מקבוצת נציב

כתיבת תגובה