רוסיה מאשרת למערכות ההגנ"א הסוריות להפעיל מבצעית את סוללות האס-300

כוחות הביטחון הרוסים נתנו ,ככל הנראה, לצבא הסורי את האור הירוק להשתמש מבצעית במערכת ה- S-300 שלהם נגד מטוסי הקרב הישראליים שנכנסים למרחב האווירי שלהם, כך דווח אתר האינטרנט הרוסי המתמחה בענייני תעופה Avia.Pro .

"על רקע האופן בו נתפסה ישראל שוב ושוב תוקפת בסוריה ,למרות ההסכמים שהושגו בעבר בין רוסיה לישראל, אמר גורם בכיר כי הצבא הסורי קיבל אישור להשתמש במערכות ההגנה האווירית שלו במקרה של האיום הקל ביותר מצד ישראל, בתנאי שהצד הסורי נושא באחריות למעשים מסוג זה, " נכתב באתר הרוסי.

"למרות השלמת התקנת סוללות ה- S-300 שלהם באזור מסיאף שבצפון מערב סוריה, בתחילת השנה, כוחות הצבא הסורי טרם השתמשו במערכות ההגנה האוויריות הללו באופן מבצעי נגד מטוסי הקרב הישראליים שתקפו את המדינה שוב ושוב".

Image result for s-300 syria

עם זאת, על סמך מה שדיווח האתר Avia.Pro, נראה כי כוחות הצבא הסורי סומכים על כך שהצבא הרוסי יפעיל את מערכות ההגנה האוויריות הללו נגד מטוסי חיל האוויר הישראלי שמפרים את המרחב האווירי שלהם.

האפקטיביות של ה- S-300 כנגד חיל האוויר בישראל עומדת בסימן שאלה מאז התקנתה, מאחר שישראל תקפה מספר רב של פעמים,ממחוז דיר א-זור  שבמזרח סוריה ועד כל רחבי צפון סוריה מבלי שסוללות אלו תפעלנה נגדם.

Image result for s-300 syria

קרדיט: "עין הנץ מדווח חדשות בטלגרם " מקבוצת נציב

 

 

כתיבת תגובה