אין עונשין אלא אם כן מזהירין: אתרי משהמ"פ האיראנים במזרח סוריה הותקפו

אין עונשין אלא אם כן מזהירין הוא כלל הלכתי־תלמודי, לפיו לא ייתכן עונש על עבירה כל שהיא מהתורה, בלי שיצויין במפורש בתורה אזהרה שלא לעבור על עבירה זו.(ויקיפדיה)

רק לפני 5 ימים חשפה רשת הטלוויזיה האמריקאית – פוקס ניוז ,מפי מקורות מודיעיניים "עלומים" , כי איראן בונה מתקן צבאי חדש במזרח סוריה שיכול לאכלס אלפי חיילים ואף פרסמה תצלומי אוויר עדכניים להוכחת טענותיה.

האזהרה הייתה ברורה ומידית אך היא לא נקלטה במלואה על ידי הצד השני שפועל לפי תכנון ארוך טווח ומשתדל שלא לתת לאחרים,בכל מחיר כמעט, להפריע לו.

ושוב נעשה ניסיון , הופעל מנגנון "הקש בגג"-הגרסה העיראקית סורית , ולפני 4 ימים הותקף אתר של מיליציה עיראקית הנאמנה לאיראן והנמצאת על אדמה סורית .

וגם הפעם המסר לא נקלט במלואו.

אלא שהפעם הוחלט להכות חזק בתופים ובמצלתיים וקצת על הראש.

על פי דיווחים רבים המגיעים ממזרח סוריה הותקפו מטרות רבות של המיליציות האיראניות שהתבססו במזרח סוריה .

אזור התקיפה:

רשת החדשות האנגלית סקיי ניוז בשפה הערבית מדווחת מפי עדי ראיה כי כלי טייס לא מזוהים תקפו אזורים בו מתרכזים כוחות איראניים ,המשתייכים למשמרות המהפכה, וכן מיליציות עיראקיות הנאמנות להם,ליד עיר המחוזר אלבוכמאל במזרח סוריה.הרשת דיווחה כי עד כה לא ברור מי התוקף , אלו מטרות ספציפיות הותקפו וכמה אבדות בנפש היו. הרשת מדגישה כי על פי מקורות שונים איראן פרסה באזור העיר אלבוכמאל,הסמוכה למעבר הגבול אלקאים עם עיראק, כוחות של החיזבאללה הלבנוניים, חיזבאללה עיראק,מיליציית אלנוג'באא' – "النجباء העיראקים , כוחות מחטיבת אלפטימיון העיראקים,כוחות אלזינביון האפגנים "زينبيون" וזאת מלבד כוחות של משמרות המהפכה עצמם הפועלים באזור כמומחים ויועצים צבאיים.

רשת חדשות ערבית אחרת יודעת לספר כי נשמעו 3 התפוצצויות עזות באזור אלבוכמאל בעקבות תקיפת מפקדות של מיליציות עיראקיות הנמצאות באזור.

תמונה

מקור ערבי אחר מדווח כי שעות ספורות לפני התקיפה ,שכללה גם אתרים של המיליציה העיראקית – אלחשד אלשעבי , בקרו באתרים המותקפים כל צמרת הפיקוד של המיליציה העיראקית הנחשבת לגדולה ביותר בעיראק ותפסה עמדות על אדמת סוריה ליד מעבר הגבול.

על פי ידיעות קודמות אמור בשבת הקרובה להיערך טקס פתיחה רשמי של מעבר הגבול אלקאים בין סוריה לעיראק בהשתתפות אישים שונים מסוריה,עיראק ואיראן , אך עכשיו לא ברור אם הטקס יערך במועדו.

כמו עוד הרבה מקרים בעבר , כל האצבעות המאשימות מופנות לעבר ישראל כעומדת מאחורי מתקפות אלו למרות שבמרחק קצר מאוד נמצא בסיס אמריקאי גדול והנוכחות האיראנית מאיימת עליו לא פחות מאשר על ישראל.

מידיעות עדכניות הזורמות מאזור התקיפה עולה כי נגרמו נזקים כבדים לא רק לאתרים שהותקפו אלא גם יש מספר רב של הרוגים ופצועים מקרב הכוחות ששהו במקום בזמן התקיפה. כרגע הדיווחים טוענים לכ-21 הרוגים מקרב כל הכוחות שהותקפו והכוללים גם את אנשי החיזבאללה הלבנוניים.

המצפה הסורי לזכויות אדם – المرصد السوري היושב בלונדון טוען כי כתוצאה מהתקיפה נהרגו לפחות 18 לוחמי מיליציות מיחידות שונות ורבים אחרים נפצעו וכי יעדי התקיפה היו: מפקדות,מחסני נשק ותחמושת וכלים של הכוחות.

תמונה

סרטון ראשון מהתקיפה עצמה כבר על לרשתות החברתיות:

בעל ערוץ "סבאבו בטלגרם" מעיר כי : 

בכל הקשור לנטרול ההתבססות האיראנית במרחב – ישראל התריעה בריש גלי – כך שהיא די מוצאת עצמה בסופו של לילה כאשמה היחידה.
ולא! לא נראה שזה בעייתי מבחינתה, נהפוך הוא – פעולות רועשות מסוג זה רק משרתות את האינטרס העליון ומהוות זרז מלאכותי להפנמת המסר. יש כאן סימפוניה שלמה שמתנגנת.

 

מצגת: תקיפת מטרות איראניות במזרח סוריה:

כתיבת תגובה