שר ההגנה האמריקני לשעבר מאשים את איראן ברצח חרירי בלבנון

שר ההגנה האמריקני לשעבר, ג'יימס מאטיס בהצהרה דרמתית, מאשים את איראן ברצח של ראש הממשלה לשעבר ראפיק חרירי,(2005) והתריע מבעוד מועד על האיומים שהציבה איראן באזור.

בראיון ל- CNN ביום ראשון אמר מאטיס כי איראן "היא מדינה שמשתמשת בטרור והיא זו שרצחה את ראש ממשלת לבנון לשעבר.

"כשהייתי מפקד פיקוד מרכז איראן לא הייתה חמושה בנשק גרעיני, אני גם זוכר את הניסיון שלה לרצוח שגריר ערבי במרחק של כקילומטר מהבית הלבן. לא עשינו שום דבר בנידון באותה תקופה, אבל האם אתם יכולים לדמיין מה איראן תעשה היום כאשר היא חמושה בנשק גרעיני ", שאל מאטיס.

הוא הוסיף: "זו מדינה המשתמשת בטרור והרגה את ראש ממשלת לבנון לשעבר. הם השתמשו בטרור בניסיון לזרוע מחלוקת בבחריין, והם זורעים פחד וטרור בכל האזור בתימן בעיראק והיום יותר מתמיד גם בלבנון. "

ב- 14 בפברואר 2005 נרצח חרירי יחד עם עוד 21 נוספים בפיצוץ בביירות ע"י פצצת נפץ במשקל של לפחות 1,000 קילוגרם (2,200 פאונד) של TNT והופעלה בעת נסיעתו במכונית שלו בסמוך למלון סנט ג'ורג '. בין ההרוגים היו כמה משומרי ראשו של חרירי ושר הכלכלה לשעבר, באסל פליחאן.

הפיצוץ המסיבי שיגר רעידה ברחבי האזור ושחרר התקוממות עממית שאיחדה את לבנון שגרמה לסילוק הכוחות הסורים מהארץ. אך למרות מיליוני דולרים שהוצאו, הצדק נותר חמקמק במקרה שהאפילה האחרונה העפילה עליו.

חמישה חשודים בחיזבאללה נשפטים בבית הדין המיוחד בהאג בהעדרם ,ככל הנראה, משוחררים ומגובים על ידיי חיזבאללה בלבנון. מקור : נהרנט

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

Image result for ‫רצח חרירי‬‎

 

כתיבת תגובה