עקב עריקות המוניות בצבא סוריה בחזית אידליב הורו הרוסים לירות בבורחים

הרוסים מעולם לא היו בסוריה במצב בו הם רואים הם מעשי ידיהם הולכים ומתפרקים ודווקא בנקודת זמן בו הם עומדים לפני הכרעת כוחות המורדים המתבצרים במחוז אידליב.

מזה יותר מחודש מנסה צבא סוריה,על שלל יחידותיו,הן מהצבא הסדיר ,הן מכוחות המילואים והן מקרב המיליציות הביטחוניות הסוריות המתבססות על פעילים חמושים והן מקרב כוחות המורדים שהסכימו לעשות סולחה עם השלטון המרכזי ולהתגייס לצבא סוריה כדי להילחם בשורותיו.

אלא שהחיילים שהיו בעבר בכוחות המורדים הוצבו בחזית הלחימה במחוז אידליב מה שגרם להם אבדות כבדות ביותר בלי שום פרופורציות לאבדות שצבא סוריה העלאוי ספג .

האבדות בלחימה נגד כוחות המורדים במחוז אידליב המונים כ-60 אלף לוחמים הביא אותם בעצם ימים אלו לשבירה מסיבית.

עשרות רבות של לוחמים פשוט תפסו את הרגלים ונמלטו לעבר הצד הכורדי וכן ברחו לירדן וללבנון כדי לצאת בחיים מהתופת שחכתה להם.

הבריחה ההמונית שברה למעשה את המורל אצל כל הכוחות הנערכים כרגע בקווי הטלה קדומניים מול מחוז אידליב לקראת הקרב הגדול שכולם מודים שיהיה "סיפור אחר לגמרי" ממה שנראה עד היום.

הרוסים, שראו איך ריכוז הכוחות שהם היו אחראים לו, שכלל בעיקר את יחידות גייס 5 שהם גייסו במטרה להשתלט מחדש על כל צפון סוריה, מתפרק להם בעיניים וכל העוצמה שהם ריכזו למערכה הולכת ומתפוגגת החליטו לעבור שלב ולנקוט בשיטות שהיו נהוגות ברוסיה בזמן מלחמת העולם השנייה כאשר גרמניה הנאצית חדרה מאות ואלפי קילומטרים לעומק השטח הרוסי והגיעו לשערי הבירה מוסקבה ומאות אלפי חיילים נהרגו ונפלו בשבי הגרמנים. או אז החליטו הקאדרים הפוליטיים הרוסים כי כל חייל שיברח מהחזית יירה בו במקום או יוצא להורג מאוחר יותר.

בימים האחרונים התכנס הפיקוד הרוסי הבכיר המפקד על המערכה באידליב ,מבסיס האוויר בחמימים שבצפון מערב סוריה,והחליט לפרוס יחידות משטרה צבאית יחד עם לוחמים רוסים בעורף הכוחות הסורים השונים שנערכו מול מחוז אידליב כדי למנוע בריחת לוחמים מהמערכה. כמו כן קבלו היחידות הרוסיות פקודה מפורשת לירות בכל עריק שינסה לברוח מאזורי הלחימה .

הרוסים ככל הנראה ינסו עוד פעם אחת לכבוש את מחוז אידליב ואם הלחימה תסתיים שוב באפס הישגים הם יצטרכו לחשוב על אסטרטגיה אחרת לגמרי על מנת לפתור את בעיית הנוכחות הצבאית של המורדים והכורדים בצפון סוריה כולל פתרון פוליטי של שילוב המורדים בממשל של סוריה החדשה תוך ויתור על שלטונו של הנשיא אסד בסוריה כחלק מהפתרון הכולל.

 

כתיבת תגובה