מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 12-7-2019

*- מזכ"ל מפלגת הקואליציה האסלאמית באיראן, אסדאללה בדמאצ'יאן, אמר כי העם האיראני מצפה מהממשלה לנקוט בצעדי תגמול בעקבות התפיסה הבריטית של מכלית נפט האיראנית.

👈"העם שלנו מאמין כי הבריטים חייבים לשלם את המחיר על המעשה הפיראטי הזה", אמר בדמאצ'יאן ביום ראשון, על פי "תסנים"

👈"יש ציפייה ציבורית כי פעולת מידה כנגד מידה חייבת להתרחש", הוא הוסיף.

*- ארה"ב שוקלת סנקציות נגד סין לרכישת נפט מאיראן

👈כמה יועצים של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ,
דורשים הגבלות כלכליות משניות על סין, בעקבות המשך יבוא נפט איראני, למרות הסנקציות של ארה"ב נגד הרכישה, כך דיווח השבוע "פוליטיקו".

👈העיתון טען כי סנקציות נוספות על ענקית הכלכלה מאסיה, עשויות לסבך עוד יותר את המשך שיחות הסחר בין סין לארצות הברית ולהגביר את המתחים בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם.

*- בהמשך למדיניותה של עיראק, מחוקק עיראקי בכיר קורא לסגירתה של שגרירות ארה"ב בעיראק – מסיבה "נחוצה מבחינה משפטית".סלאם הוסיף כי השליחות של ארצות הברית בעיראק שכחה את האחריות הדיפלומטית שלה, ואת ההגנה על האזרחים האמריקאים בעיראק, במקום זאת, השליחות של ארה"ב בעיראק מתערבת בענייניה הפנימיים של המדינה באמצעות ריגול, הפצת שמועות ומזימות, ולכן ישנה סיבה לסגור את שגרירות ארה"ב בעיראק.

דבריו של המחוקק העיראקי הבכיר, מגיעים, כהמשך לדבריו של מומחה ביטחוני בולט מעיראק, בחודש מארס.

עבאס אל-ערדאווי, אמר כי השגרירות של ארה"ב בעיראק פועלת כחדר מבצעים אמריקאי-ישראלי נגד האזור.

*- במרכז מאמצי המשלחת המצרית להשגת רגיעה עם ישראל עומד הפיוס הפלסטיני.

המשלחת המצרית קיימה בימים האחרונים שיחות עם מנהיגים פלסטינים, במטרה למנוע התלקחות חדשה של המתחים בין ישראל לבין ארגוני הטרור ברצועת עזה.

המשלחת המצרית בראשות סגן ראש המודיעין, איימן בדיע, ביקרה ברצועת עזה ביום שישי, וביום שבת ביקרה בגדה המערבית.

בהודעה אשר פורסמה אתמול (יום שבת) על ידי חמאס, מפלגת השלטון בעזה מאז שנת 2007, נאמר כי הדיונים התמקדו על "הבנות עם האויב", בהתייחסות להפסקת האש השבירה עם ישראל.

היום (יום א') אמר גורם בחמאס, כי הארגון לא היה מעוניין להגיב מעבר להצהרותיו הרשמיות, כאשר הדברים מתייחסים למתיחות האחרונה בין הצצדים, לאחר מותו של פעיל חמאס מירי כוחות צה"ל, וכן האיומים של הארגונים בעזה לאחר מכן.

נשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, נפגש ביום שבת בערב, עם המשלחת המצרית ברמאללה, כדי לדון על הפסקת האש בין עזה לישראל – המשלחת המצרית עשתה מאמץ לרפא את המחלוקות הקיימות בין חמאס לפת"ח בהנהגתו של אבו מאזן.

*- בכיר בחמאס קרא לחברי הפזורה הפלסטינית להרוג יהודים ברחבי העולם.

פתחי חמאד, ממנהיגי ארגון חמאס, הנחשב ל"נוקשה" ומוכר ברטוריקה המלהיטה שלו, אמר את הדברים בנאום שנשא ביום שישי, בזמן התפרעויות באזור הגבול בין רצועת עזה לישראל.

"הסבלנות שלנו נגמרה, אנחנו על סף התפוצצות. אם המצור הזה לא יבוטל, נתפוצץ על אויבינו, באישור ובכבוד האלוהים. ההתפוצצות לא תהיה רק ​​בעזה אלא, אם ירצה האל, גם בגדה המערבית ובחו"ל", כך אמר חמאד בזמן שהוא התייחס למגבלות של ישראל על תנועת אנשים וסחורות בין ישראל לעזה.

"אבל האחים שלנו [בגולה] עדיין מתכוננים, הם מנסים להתכונן. הם מתחממים, עבר זמן רב והם התחממו. כולכם 7 מיליון פלסטינים בחו"ל, מספיק להתחמם. יש לכם יהודים בכל מקום ועלינו לתקוף כל יהודי בעולם באמצעות שחיטה והרג, אם אלוהים מתיר זאת. די להתחמם," הוסיף הבכיר בחמאס.

בנאומו נראה כי חמאד קורא גם לפלסטינים בגדה המערבית לדקור ישראלים.

חמאד אמר בנאומו: "הו, אנשי הגדה המערבית, עד מתי תהיו בשקט?" הוא שאל ואמר: "אנחנו רוצים שיוציאו סכינים. חמישה שקלים. כמה עולה צוואר של יהודי? חמישה שקלים או פחות?”

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס+ מקבוצת נציב

כתיבת תגובה