סולימני לנאסראללה עוד ב-2018 : "סערה מתקרבת-היו מוכנים"

העיתון "וושינגטון פוסט" האמריקני פרסם מאמר שהוכן על ידי הסופר קולין האחראי בשיתוף מרכז אבטחה בינלאומי באוניברסיטת סטנפורד, שהיה סגן שר הביטחון לענייני המזרח התיכון מהאוניברסיטה בין 2009 עד 2011 והיה גם סגן עוזר הנשיא ברק אובמה בין 2014 עד 2017, הוא דיבר על המצב המלחמתי שבין איראן וארצות הברית , למרות שהם לא מכריזים על מצב מלחמה, והדגיש כי שני הצדדים בשום פנים ואופן לא מאמינים שתתרחש מלחמה ביניהם .

גורמים אמריקנים ואיראנים אומרים בפומבי כי הם רוצים להימנע ממלחמה, אך ההיסטוריה מלאה בתאונות, בחשבונות שגויים, ובגורמים אחרים שגרמו לעימותים מזוינים שאף אחד לא רצה בהם, כך שזה יכול להתפתח למצב מלחמה בין ארצות הברית לאיראן.

מפקד כוח "קודס" של משמרות המהפכה האיראנים, קאסם סולימני, השתתף ב -7 באוגוסט 2018 במושב חירום של המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן, שם דנו כיצד להגיב לסנקציות של האמריקאים, כי מכירת הנפט האיראני, שהוא חבל ההצלה של כלכלת איראן, ירד לאלפי חביות ביום, לעומת יותר מ2 ממיליון חביות ביום רק בשל סנקציות של ארה"ב.

הוא הוסיף כי סולימאני יצא מהפגישה, והתחיל לנהל מספר שיחות טלפון חשובות. שיחת הטלפון הראשונה שלו היתה עם מפקדי מיליציית – " כתאא'ב-חיזבאלה" בעיראק. הכותב טוען כי מאז תבוסת "הח'ליפות של דעאש ", שלוחמים אלה ,שהיו שותפים בהשמדתו ,מבקשים מאיראן הבהרות כיצד לנהוג ב-5000 החיילים האמריקנים השוהים בעיראק, ואז אמר להם סלימאני: "אחים יקרים, יש לכם את רשותי לנהוג בתבונה וללכת בנתיב הנכון לעכשיו".

שיחת הטלפון השנייה שבצע סלימאני, הייתה עם מזכ"ל ה-"חיזבאללה" סייד חסן נסראללה. על פי הכותב, שאמר: "למרות מאות פשיטות ישראליות ממוקדות בשנים האחרונות בסוריה על נשק שנשלח עבור חיזבאללה וכולל על משלוחים איראניים לשטחים סוריים, ומשום מה ללא תגובה של חיזבאלה , לעומת זאת, כולם יודעים כי מלחמה כזו אינה בלתי נמנעת בשלב כלשהו לטענת הכותב, הוא ספר שסולימאני אמר לנסראללה כי "סערה הולכת ומתקרבת ועליו להיות מוכן כי חייבים לנצח את את הברית האמריקאית ציונית הזו בכל מחיר".

קרדיט: עמרם אל מקבוצת נציב

 

 

 

כתיבת תגובה