מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 26-5-2019. מתעדכן

*- לאחר הפגישה בפקסיטן, זריף הבהיר כי שיתוף הפעולה בין מדינות מוסלמיות, כנגד ארה"ב והתוקפנות הציונית נגד פלסטינים חפים מפשע, ובעיקר עסקת המאה, עלו על שולחן הדיונים גם עם המנהיגות האזרחית והצבאית של פקיסטן.

*- שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, אמר כי היו לו התייעצויות מועילות עם המנהיגות האזרחית והצבאית בפקיסטן על מהלכי ארה"ב נגד איראן.

?בראיון לאחר פגישה עם יו"ר האסיפה הלאומית של פקיסטן, אסד קייזר, אמר שר החוץ של איראן, זאריף, כי הוא קיים פגישות בונות עם ראש ממשלת פקיסטן עמראן ח'אן, ראש המטה הכללי של צבא פקיסטן, הגנרל קמר ג'אבד באג'ווה, עמיתו הפקיסטני שאהא מחמוד קורשי.

?זריף הוסיף ואמר כי המהלכים האנטי-איראנים של ארצות הברית והטרור הכלכלי נגד איראן גם הם היו בין הנושאים שנדונו בישיבות.

?הוא אמר כי שני הצדדים דנו גם כיצד המדינות האזוריות יכולות לשתף פעולה נגד מדיניות ההגמוניה של ארה"ב, כלפי המדינות האסלאמיות.

?זריף הדגיש כי איראן ופקיסטן חולקות את אותה ההשקפה הרווחת נגד הכוחות האימפריאליסטיים בעולם.

?זריף הבהיר כי שיתוף הפעולה בין מדינות מוסלמיות, כנגד ארה"ב והתוקפנות הציונית נגד פלסטינים חפים מפשע, ובעיקר עסקת המאה, עלו על שולחן הדיונים גם עם המנהיגות האזרחית והצבאית של פקיסטן.

?זריף אמר שהוא שמח שפקיסטן מבינה את עמדתה של איראן בסוגיות שונות בעולם, ורואה בלחץ של ארה"ב על איראן כלא מוצדק.

*- פקיד אמריקאי אמר לכתב אל-ערבייה כי הנשיא דונלד טראמפ הסכים לשלוח עוד חיילים למזרח התיכון.

*- צפון קוריאה מאיימת על טראמפ בתגובה "חריפה" אלא אם כן הבית הלבן ישנה אסטרטגיה בשיחות על הגרעין.

*- אנשים ברחבי העולם המוסלמי מתכוונים לסמן את יום ירושלים הבינלאומי, כדי לחזור על קריאתם לשחרור פלסטין מהכיבוש הישראלי ולהוקיע את זוועות ישראל.

?"יום ירושלים הבינלאומי" זה המורשת של מייסד הרפובליקה האסלאמית, האימאם חומייני, שייעד את היום לסולידריות עם הפלסטינים.

?מאז המהפכה האסלאמית באיראן ב -1979, הוכרז על יום ירושלים הבינלאומי, אשר יתקיים ברחבי העולם ביום שישי האחרון של חודש צום הרמדאן.

*- גורמים אמריקנים אומרים שממשל טראמפ הודיעה לקונגרס, כי בכוונתו לשלוח 1,500 חיילים למזרח התיכון.

*- המסר שהתקבל בתקשורת הממלכתית של סין בשבוע האחרון היה לוחמני ובלתי מתפשר, התקשורת בסין דאגה להזכיר לצופים רגעים מפוארים בהיסטוריה של סין, כאשר סין והמפלגה הקומוניסטית עמדו בפני תוקפנים, זה נראה כאילו ההנהגה בסין נערכת למאבק עיקש קשה ומתמשך.

*- חמישה חיילי נאט"ו שהגיעו מרומניה נפצעו בפיצוץ בדרום מחוז קנדהאר ביום שישי, כך דווח בתקשורת. חמשת החיילים במשימה באפגניסטן.

*- הביקור האחרון של מזכיר המדינה, מייק פומפאו באיסלנד, בתזמון עם המתח במפרץ ופעילות צבאית משותפת בצפון העליון, שלחה "מסר ברור" לרוסיה, כך אמר שר החוץ של איסלנד ביום חמישי, לקהל של צוות חשיבה בארה"ב.

?שר החוץ של איסלנד, תור טורדארסון, אמר כי שני האירועים [ביקור פומיפייאו באיסלנד והתמרון הימי בים הצפוני] היו חשובים, כי הם הראו את המחויבות של ברית נאט"ו "להגן על בעלות בריתה" ו"לא משנה היכן הם".

?שר החוץ האיסלנדי הדגיש, כי מיקומה האסטרטגי החשוב של איסלנד בצפון האוקיינוס האטלנטי, מדינה ללא כוחות צבא משל עצמה, הביקור של פומפייאו באיסלנד והמפגן הצבאי המתלווה אליו, הראה שארה"ב "לא ישכחו את חבריהם" באיסלנד, וכי התרגיל הרב-לאומי הגדול הדגים כי "אנחנו צריכים להיות מוכנים לכל דבר" אם ההרתעה תכשל.

?תורדרסון אמר, כי ההשלכות המהלכים של רוסיה עוררו שאלות בנוגע לשמירה על פתיחות נתיבי הים, של התקשורת בין צפון אמריקה לאירופה.

?הוא אמר גם, כי רוסיה גם פוגעת בביטחון רשתות הכבלים הטרנס אטלנטיות, המניעות זרם רב של נתונים פיננסיים, דיפלומטיים וביטחוניים בין היבשות.

*- פומפייאו: "הנשיא לא רוצה מלחמה, אני לא רוצה מלחמה, אף אחד מאיתנו לא רוצה את זה, אבל האיראנים צריכים להבין שנגן על האינטרסים האמריקאים".

*- ארה"ב מכינה חבילת סנקציות חדשות על רוסיה, שאם ההצעה תתקבל, היא תטיל הגבלות עיקריות על כל מי שמעורב בפרויקט "נורד סטרים 2", בהיקף של 10.5 מיליארד דולר.

?מזכיר האנרגיה, ריק פרי, אמר כי הסנאט האמריקני יעביר בקרוב את הצעת החוק לסנקציות על רוסיה, הבית יאשר אותה, וטראמפ יחתום על החוק.

?בין השאר, זה נועד לפייס את אוקראינה.

*- רוסיה עשוייה להעלות לדיון במועצת הביטחון של האו"ם, את נושא תגבור הכוחות החדש של ארה"ב במזרח התיכון, כך דיווחה ביום שישי סוכנות הידיעות RIA.

*- תמונות לווין חושפות כי איראן בונה מעבר גבול בין עיראק לסוריה, אשר יאפשר נתיב חדש להברחות של נשק , זה מעלה חששות כי זה יכול לזרז את העברת הנשק מאיראן לקבוצות כמו חיזבאללה.

*- הכוחות הרוסים בוונצואלה מסייעים למשטרו של ניקולס מאדורו, להתכונן לנוכח "האיום של שימוש בכוח" על ידי ארה"ב, אמר השגריר הרוסי בונצואלה.

*- רוסיה וסין מאיימות על העליונות הצבאית של ארה"ב, סין הופכת לשותף הסחר מס '1 של אוקראינה.

*- הנה האמת מאחורי איראן

רבים ודאי חוששים מהפצצה האיראנית כמו כל ישראלי, אבל לא יודעים למה הם רוצים להשמיד אותנו. הנה לכם הסיבות:

בתוך האיסלאם, יש קרע בין המוסלמים השיעים לבין המוסלמים הסונים. כ80% מכלל המוסלמים בעולם הם סונים, וכל השאר הם שיעים וחצרות פנימיות מתוכה. איראן היא המדינה השיעית היחידה בעולם.

מאז קום הזרם השיעי, לא ידעה יום אחד של מנוחה ממלחמה קרה/חמה בין הסונים. השיעים דוגלים בכיבוש מוסלמי על העולם לא פחות מאשר הסונים. אבל לפני המלחמה הגדולה עם העולם ה"מערבי", יש לה חשבון לא סגור עם הסונים.

בשנת 1980, פתחה עירק ברשות סדאם חוסיין מלחמה על איראן. הסיבה: חשש מהשיעים שחיים בעירק למרוד בסדאם, ולכן פתחה מלחמה במעצמה השיעית כדי להרגיע את הרוחות. המלחמה גבתה כ1,000,000 נפשות, בעיקר מאיראן. ומאז תום המלחמה, איראן הבטיחה לעצמה להשיג נשק גרעיני כדי להיות מוכנה למלחמה הבאה שלה עם העולם הסוני.

אך מאז מלחמת איראן-עירק, נותרה החזית השיעית-סונית רק במלחמה קרה. והמלחמה הקרה התבססה בעיקר בישראל.

בעצם, הסיבה היחידה שמדינות ערב מממנות את ארגון הטרור פת"ח, היא כדי להבטיח שליטה סונית על האזור. לעומת זאת, החמאס, שלמרבה הפלא בעצמו הוא ארגון סוני, בחר לקחת צד עם איראן במלחמה הקרה שלה עם העולם הסוני. וכך בעצם, יש מלחמת "אגו" בין שני ארגוני הטרור. המטרה היא להראות מי יותר חזקה אחת מהשניה, כדי להפחיד את הצד השני. כל פעילות של החמאס נעקבת בדאגה מצד העולם הסוני, יותר ממה שהיא איום לישראל.

*- קצין בכיר של הפנטגון אומר שארה"ב מאשימה את איראן ואת שליחיה על הפצצות המכליות האחרונות ליד איחוד האמירויות ומתקפת הרקטות בעיראק.

?סגן שר ההגנה האמריקני, מייקל גילדאי, אמר כי לארצות הברית יש מידה גבוהה של ביטחון כי משמרות המהפכה האיראנית היו אחראים לפיצוץ על ארבע המיכליות, וכי גורמים איראנים בעיראק ירו רקטות לעבר אזור הירוק בבגדד, שם נמצאת שגרירות ארה"ב.

*- מחוקקים בארה"ב מבקשים לסגור את הרכבת התחתית הסינית בוושינגטון.

*- המורדים באזור איידלב מתכוננים הסלמה, על ידי עד ארבעה כלי רכב מלאים בחומרי נפץ כדי לסייע להם לפרוץ את עמדות ההגנה של הצבא הסורי, כך אמר מפקד המרכז הרוסי לפיוס הסורי ביום שישי.

?לדברי האלוף ויקטור קופצ'יין, למעלה מ -800 חמושים, לפחות שבעה טנקים, שלושה רכבי חי"ר ו -15 טנדרים עם מקלעים כבדים כבר הגיעו דרומית-מערבית לאזור ההסלמה של אדליב. ארגונים חמושים בלתי חוקיים מביאים תגבורות, כלי נשק וציוד צבאי לעיירה כפר נבודה שבמחוז חמה.

?"קיבלנו מידע שמנהיגי ארגוני הטרור הללו הורו להכין ארבעה כלי רכב מלאים בחומרי נפץ ולהפעיל אותם על ידי מתאבדים, כדי לפרוץ את ההגנות של הצבא הסורי", אמר קופשיצ'ן בתדרוך יומי.

*- "הצבא האמריקני הרציונלי והמפקדים האמריקאים המנוסים" עלולים לרסן את "הגורמים הרדיקליים" של ארה"ב ולמנוע מלחמה עם איראן, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית למחצה, מהר, וציטטה מפקד צבאי בכיר באיראן.

?"אנחנו מאמינים שהאמריקנים הרציונליים ומפקדיהם המנוסים לא יניחו לאלמנטים הרדיקליים שלהם להוביל אותם למצב שממנו יהיה קשה מאוד לצאת, ולכן הם לא ייכנסו למלחמה", כך אמר חסן סייפי, עוזר מפקד צבא איראן.

?איראן יכולה לשלוח ספינות מלחמה אמריקאיות בעזרת "נשק סודי לקרקעית הים עם הצוות שלהם והמטוסים שלהם", הוסיף סייפי.

*- מייק פומפיאו, אמר כי נדרשת במהירות מכירת נשק לאיחוד האמירויות, סעודיה וירדן, אשר תעקוף את אישור הקונגרס, שכן כל עיכוב עלול להגביר את הסיכון לשותפות של ארה"ב בתקופה של חוסר יציבות שנגרמת על ידי איראן.

?הצהרתו של פומפיאו באה שעות ספורות לאחר שארה"ב הודיעה כי יפרסו עוד 1,500 חיילים נוספים במזרח התיכון, במטרה לחזק את ההגנות נגד איראן.

(קרדיט על כל הידיעות בכתבה זאת: אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב)

כתיבת תגובה