כוחות סורים הנאמנים לרוסיה מנעו כניסה החיזבאללה לאזור הגבול עם ישראל

כוחות לוחמים של צבא סוריה ,ששרתו בעבר בצבא סוריה החופשי בגזרת קונייטרה והגולן הדרומי ועשו סולחה עם משטר אסד בערבויות רוסיות,מנעו לאחרונה מלוחמי מיליציות איראניות להיכנס ולתפוס עמדות באזור אגן נהר הירמוק שליד גבול הגולן הדרומי,אזור המוכר גם כמפגש הגבולות ירדן-ישראל-סוריה.

מקורות מקומיים מסרו כי הכוחות הפועלים מול גבול ישראל בהשראה של המודיעין הצבאי הסורי מנעו לפני כמה ימים מאוטובוסים עמוסים בלוחמי חיזבאללה ומשמרות המהפכה האיראנים מלהיכנס לאזור נהר הירמוק שבגזרת הגולן הדרומי.

לדברי עדי ראיה , כאשר כוחות המיליציה הנאמנים לרוסים והפועלים מול גבול ישראל עצרו את השיירה האירנית באחד ממחסומי הדרכים באזור טענו אנשי החיזבאללה שהיו לבושים במדי צבא סורים כי הם משתייכים לדיוויזיה 7 וכי הם הגיעו בעקבות בקשה ממודיעין חיל האוויר הסורי לפעול באזור אלג'זירה-الجزيرة וג'מלה-جملة  וכויה-كويّا שבאגן נהר הירמוק,אך אחרי שהתגלה זהותם האמתית של הלוחמים הם סולקו מהאזור באיומי נשק ונאלצו לשוב על עקבותיהם למקום ממנו הם יצאו,לקונייטרה.

המקורות ציינו כי על האוטובוסים של החיזבאללה והאיראנים היו מונפים דגלי סוריה והאנשים שבתוכם לבשו את מדי הצבא הסורי והם הגיעו מאזור קונייטרה שם נמצא חפ"ק המבצעים ובסיסי האימונים של המיליציות האיראניות הפועלים להתבסס מול גבול הגולן הישראלי בחסות מודיעין חיל האוויר הסורי הנאמן לאיראנים.

לאחרונה ישנה עליה חדה במספר העימותים בין המיליציות הסוריות הנאמנות לרוסים ובין יחידות סוריות אחרות הנאמנות לאיראנים שהגיעו אף לחילופי אש בין הצדדים.

התקרית האחרונה שפורסמה הייתה בין כוחות גייס 5 הנאמנים לרוסים ובין אנשי מחסום דרכים שהקים מודיעין חיל האוויר הסורי ובתקרית זאת הוכו אנשי המחסום יחד עם מפקדם על ידי אנשי גייס 5 וזכו ליחס משפיל במיוחד.

הפלגים הצבאיים בדרעא חתמו על הסכם פיוס עם המשטר הסורי  בחסות רוסית  לאחר השתלטות המשטר על העיירה באסר אל-חרירי ועל מספר עיירות שמסביב, כאשר עיקרי ההסכם היו שליחת אלו שסירבו לחתום על סולחה  לצפון סוריה. מי שחתם על הסכם הסולחה הורשה לחזור לביתו וגיוסו לשרות חובה בצבא סוריה נדחה ב-6 חודשים .

עמדות חדשות שהחיזבאללה ניסה להקים ממש על גדר הגבול עם ישראל:

 

 

כתיבת תגובה