פריסת הכוחות האיראנים והחיזבאללה בצפון מערב סוריה

עדיין לא החלה המערכה על מחוז אידליב שבצפון סוריה,המחוז היחיד הנמצא בשליטה מלאה של המורדים ובו נמצאים יותר מ-50 אלף חמושים שהיוו פעם את הגרעין המרכזי של צבא סוריה החופשי.

הנשיא פוטין ניסה למנוע מערכה עקובה מדם שהייתה ללא ספק מתרחשת אם צבא סוריה המתוגבר במיליציות איראניות רבות מנסה לכבוש אותה בכוח הזרוע.

הצבא הטורקי שהקים עמדות בקרה ותצפית מסביב למחוז אידליב כדי למנוע כל ניסיון פריצה סורי-איראני פנימה הביא לאזור תגבורות צבא עצומות המבטיחות קרבות קשים אם יחליטו הסורים בכל זאת לנסות ולכבוש מחדש את האזור. מעניין לראות את פריסת הכוחות האיראנים והמיליציות הנתונות לפיקודה סביב מחוז אידליב.

אתר חדשות בסוריה פירט פריסה איראנית זאת:

הנוכחות הצבאית האיראנית

בניגוד לצבא הרוסי, הכוחות המזוינים האיראניים פרוסים באזורים  מסוימים של האזור המפורז, ובהם יש נוכחות של חיזבאללה ומיליציות סוריות חמושות שהוכשרו על ידי משמרות המהפכה האיראנים.

הנוכחות הצבאית האיראנית הגדולה ביותר בצפון מערב סוריה נמצאת כיום ליד שתי הערים השיעיות אל-זאהרה ונובל – Al-Zahra’a and Nubl.

הצבא האיראני ובעלי בריתם סייעו להכשיר את לוחמי החיזבאללה הסורים המכונים-" כוחות ההגנה המקומיים" (LDF) וצבא ההגנה הלאומי (NDF) באזור שבצפון-מערב חאלב.

אזורים נוספים בהם יש נוכחות צבאית איראנית הם עמדות החיזבאללה ליד מעבר תל אל-עיס-Tal Al-‘Eis (בדרום חאלב), שדה התעופה הצבאי ניראב-Nayrab (מדרום לחאלב) והרי הכורדים -צפונית-מזרחית ללטקיה.

בדומה לרוסים, הכוחות המזוינים האיראנים שומרים על יחסים ידידותיים עם הצבא הטורקי, למרות שהם תומכים בצד הלוחם בטורקים.

מפת פריסת הכוחות השונים מסביב למחוז אידליב שבצפון סוריה. כמו שנראה על המפה הכוחות האירנים והרוסים פרוסים בצפיפות לאורך האזור המפורז ותפסו עמדות  לאורך הציר הנפרש מצפון מזרח לטריה ועד מערבית לעיר חאלב שבצפון המדינה:

 

כתיבת תגובה