לקראת מלחמה כלכלית עם ארה"ב: סוללות האס-400 יופעלו בטורקיה כבר השנה

נראה כי סאגת קניית סוללות טילי הנ"מ החדישים מדגם אס-400 על ידי טורקיה עומדת בפני סיום.

האמריקאים ויחד איתם כל מדינות נאט"ו עשו מאמצים עליונים לשכנע את טורקיה לבטל את עסקת רכישת סוללות טילי האס-400 ולקחת במקומם את מערכות הפטריוט האמריקאיות-עלו בתוהו.

נא"טו ,כארגון, העלול ,ביום מן הימים,להתעמת עם הרוסים,התחלחל רק מהמחשבה שסוללות טילים מתוצרת רוסית כה מתקדמות ישולבו במערכות ההגנה האווירית המגנות על כל מדינות ברית נאט"ו ויאפשרו לרוסים "דלת אחורית" לנטרל אותה בעת מבחן.

ארה"ב בראשות הנשיא טראמפ,המבין כי אם בעלי הברית שלו,הנהנים מתקציבים אמריקאים נדיבים,הלכו "לרעות בשדות זרים" ,הרי שכלו כל הקיצין מבחינת התעשייה הצבאית המקומית ונעמד על "רגליו האחוריות" ועבר מניסיונות שכנוע לאיומים בוטים וישירים על טורקיה כולל פתיחת מלחמה כלכלית שתרסק את כלכלתה.

ארה"ב גם בנתה לכל בעלי בריתה המעורבים בפרוייקטים צבאיים בטורקיה בבקשה לסגת משם ולא! יכנסו לרשימת הסנקציות האמריקאיות.

כבעלת הכלכלה הגדולה והמשפיעה בעולם,יודעת ארה"ב היטב ללחוץ על המנופים הנכונים ולשכנע את בעלות ברית לשתף פעולה עם מדיניותה העולמית בהצעות ש-"אי אפשר לסרב להן".וזה עובד פעם אחרי פעם. ואם לא במיידי אז אחרי שמתברר למדינות הסוררות המחיר היקר שהן משלמות על סירוב לשתף פעולה עם האמריקאים,הן נסוגות בחשאי.

הרוסים, כמדינה המייצרת את סוללות האס-400,ומקווים שהמוצר יימכר היטב ברחבי העולם לעוד הרבה מדינות, עושים הכל כדי לספק מערכת זאת במהירות האפשרית כדי להקטין את הזמן בו טורקיה נמצאת תחת לחץ אמריקאי אדיר לוותר על עסקה זאת.

ארה"ב גם השעתה, לעת עתה את מסירת מטוסי הקרב החדישים מדגם אפ-35 לחיל האוויר הטורקי עקב עסקת האס-400.

היום,ככל הנראה, הולכת ומסתיימת סאגה זו.

סוכנות הידיעות הטורקית -אלאנאדול מפרסמת מפי שר ההגנה הטורקי כי כבר נקבעו מועדי מסירה והצבה של סוללות האס-400 שטורקיה הזמינה מרוסיה וכרגע הם רק מחפשים את האתרים המתאימים ביותר ,מבחינת ההיגיון הצבאי הטורקי .

לדברי הבכיר הטורקי בחודש אוקטובר 2019 כבר יהיו כל סוללות האס-400 הרוסיות מותקנות באתרים השונים וטורקיה ויפעלו מבצעית.

אפשר ודבריו נועדו להקל במשהו מהלחץ האמריקאי המאיים להפוך למלחמה כלכלית בין 2 המדינות ולרסק במהירות את המטבע הטורקי שאף היא נמנית על המדינות הכלכליות הגדולות בעולם,אך לא כזאת שיכולה להתמודד מול לחץ אמריקאי ברוטאלי.

 

 

כתיבת תגובה