ארה"ב שוקלת המשך הפעלת יחידות קומנדו בלחימה נגד דאעש בסוריה

הצהרות לשם הצהרות- לחוד והמשך מדיניות מעשית בשכונה אלימה כמו במזרח התיכון-לחוד.

בסוף השבוע דיווחנו כי למרות הודעת הנשיא טראמפ על פינוי כל כוחות צבא ארה"ב מסוריה ממשיכים שיירות של תגבורות בלוחמים וציוד צבאי לזרום לבעלי בריתם הכורדים

ככל הנראה זאת עדיין לא שעת הדמדומים של הפעילות הצבאית האמריקאית בסוריה.

העיתון – "ניו יורק טיימס" מגלה כי משרד ההגנה האמריקאי שוקל אפשרות שימוש בצוותים קטנים של הכוחות המיוחדים כדי להמשיך את פעילותם נגד כוחות דאעש בסוריה  וזאת למרות שהנשיא טראמפ הורה על נסיגת הכוחות האמריקאים מהמדינה.

העיתון,המצטט גורמים צבאיים בפנטגון מדווח כי משרד ההגנה מתכונן להעביר לוחמים מיחידות הקומנדו האמריקאיות השוהות בעירק ,שם נמצאים כ-5000 מהם, במטרה לבצע מתקפות ממוקדות נגד דאעש בסוריה.

קודם לכן הצהיר בכיר בפנטגון כי ביום חמישי האחרון כבר בקרוב יעזבו את סוריה 2130 לוחמים אמריקאים ויתפרסו בקרבת העיר אירביל שבצפון עירק והדגיש כי הנסיגה,בשלב יותר מאוחר, תכלול גם את הבסיס שבאזור אלתנף ואזור 55 הסמוך..

הניו יורק טיימס אומר כי הפעלת צוותי הקומנדו האמריקאים הם רק אחת מהאפשרויות הרבות , ובהן המשך הפצצות מהאוויר ואספקת של נשק וציוד לכוחות הכורדים , כחלק מהאסטרטגיה החדשה  שמשרד ההגנה האמריקאי שוקד עליה כרגע לגבי סוריה.

הפנטגון  יציג את האסטרטגיה החדשה לפני הנשיא טראמפ בשבועות הקרובים ,עוד לפני ששר ההגנה-מאטיס יעזוב את המשרד לאחר שהודיע על התפטרותו בסוף שבוע שעבר.

أمريكا

כתיבת תגובה