ארה"ב חידשה משלוח תגבורות לכורדים ואת תקיפותיה האוויריות בסוריה

יד שמאל לא יודעת מה החליטה יד ימין ? קשה לשפוט אבל קל לראות!

שלשום בערב הודיע הנשיא טראמפ על הסגת הכוחות האמריקאים מסוריה.

בה בעת הפסיקו מטוסי הקרב האמריקאים הפועלים מבסיס אווירי בצפון ירדן לתקוף מטרות דאעש באזור העיר חאג'ין בו נלחמים כעת על הקרקע הכוחות הכורדים במסתייעים גם בכוחות אמריקאים וצרפתיים. מי שסייע לכוחות בחג'ין אתמול היו מטוסי קרב צרפתיים הפועלים אף הם מבסיס אווירי בירדן. לרגע היה נדמה כי חיל האוויר האמריקאי מפסיק לפעול בסוריה לחלוטין.

Image result for syrian democratic forces

היום הפתעה!

המצפה הסורי לזכויות אדם – (Syrian Observatory for Human Rights (SOHR  דיווח היום כי הבוקר נצפתה שיירה צבאית אמריקאית גדולה שכללה תגבורות חיילים וציוד עושה את דרכה לאזורי הקרבות בחאג'ין שבגדה המזרחית של נהר הפרת.

"  למרות הכרזת ארה"ב על נסיגתה מסוריה ,עשרות משאיות עמוסות בציוד צבאי ובתגבורות חיילים עושות את דרכן,היום יום שישי, למזרח נהר הפרת" – כך דיווח המצפה הסורי לזכויות אדם.

ההחלטה לשלוח תגבורות אלו למזרח מחוז דיר א-זור בא לאחר שהמצפה הסורי לזכויות אדם חשף כי בעלות הברית בהובלת ארה"ב הפועלים ממזרח לנהר פרת הקימו בסיס צבאי חדש באזור שהיה עד כה בשליטת דאעש באזור חאג'ין.

המצפה אף ידע לבשר כי חיל האוויר האמריקאי חידש את תקיפותיו היומיות באזורים שבמזרח מחוז דיר א-זור תוך שהם מפלסים את דרכם של הכוחות הכורדים –            (Syrian Democratic Forces (SDF – ומאפשרים להם להתקדם לעומק השטח שממזרח לנהר פרת.

 

 

כתיבת תגובה